RSS

بایگانی ماهانه: مه 2018

جوان بمانیم

کلاژن سازی.jpg

حقایق مهم درباره‌ی کلاژن و مبارزه با پیری پوست
.

وقتی در مورد عناصر مهمی که می‌توانند بافت پوست شما را بهبود ببخشند چیزهای بیشتری بدانید، مبارزه با پیری آسان‌تر می‌شود.
.
اگر شما یکی از مصرف کنندگان مشتاق محصولات ضد پیری هستید (چه کسی نیست؟)، ممکن است با کلاژن آشنا باشید. کلاژن چیست و چگونه می‌تواند به جلوگیری از پیری کمک کند؟
.
کلاژن، پروتئین ساختاری بدن است و از سه زنجیره‌ی پروتئین تشکیل شده که برای ایجاد نیروی کششی، در یک مارپیچ سه گانه‌ی محکم با هم مرتبطند. این ترکیب، ۷۵ درصد از پوست ما را تشکیل می‌دهد. کلاژن توسط فیبروبلاست‌ها ایجاد می‌شود، یک سلول پوست ویژه که در درم (غشاء میانی پوست) قرار دارد.
.
این سلول‌ها به نوبه‌ی خود، الاستین تولید می‌کنند. الاستین، پروتئینی است که به پوست، توانایی انبساط و برگشت ناگهانی می‌دهد. فیبروبلاست‌ها همچنین، گلوکوزآمینو گلیکان تولید می‌کنند. این ترکیبات، غشاء میانی پوست را هیدراته نگه می‌دارند.
.
کلاژن، مسئول بافت پوست شماست و می‌تواند ظاهر پوست را صاف، بدون چین و چروک، و جوان کند. همچنین به ترمیم بافت‌های آسیب دیده‌ی پوست، جایگزینی سلول‌های مرده‌ی پوست، و ساخت ساختارهای سلولی جدید در پوست کمک می‌کند. نیازی به گفتن نیست که افزایش کلاژن در پوست، به حفظ جوانی آن کمک می‌کند.
.
در ادامه حقایق مهم دیگری که باید در مورد کلاژن بدانید را برایتان فهرست کرده‌ایم:

1- کلاژن از استرس اکسیداتیو جلوگیری میکند

به غیر از تولید الاستین و گلیکوزآمینوگلیکان‌ها، کلاژن از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد نیز محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های به شدت واکنش‌پذیری هستند که سلول‌های سالم را نابود می‌کنند. متاسفانه، دوری از رادیکال‌های آزاد سخت است، زیرا آنها همه‌جا هستند. افزایش کلاژن در پوست، یک گام پیشگیرانه در افزایش اثرات آنتی‌اکسیدان هاست. این امر منجر به پوستی جوان‌تر می‌شود.

2- خانم‌ها سریع‌تر از آقایان، کلاژن از دست می‌دهند

این یک حقیقت تلخ است که خانمها با نرخ ۱.۵٪ در سال، سریع‌تر از مردان کلاژن از دست می‌دهند. چرا؟ بلوغ و بالا رفتن سن باعث می‌شود که خانم‌ها، این ماده‌ی مغذی را سریع‌تر از دست بدهند. هنگامیکه ۲۵ ساله شدید، سطح کلاژن در بدن با سرعت زیادی کاهش می‌یابد. از همه بدتر، هیچ ماده‌ی غذایی وجود ندارد که کلاژن تولید کند. به این ترتیب شما مجبورید برای بدست آوردن این ترکیب، مکمل مصرف کنید.

3- قبل از خرید کرم‌های ضد پیری، آنها را بررسی کنید

همه‌ی کرم‌های ضد پیری بر پایه‌ی کلاژن، مثل هم تهیه نمی‌شوند. شما کرم ضد پیری می‌خواهید که با پیش‌سازهای کلاژن دریایی، اسید هیالورونیک، آلفا لیپوئیک اسید، رسوراتول، جلبک دریایی یا ریز جلبک‌ها (آستاگزانتین) و ایزوفلاون‌ها ساخته شده باشد، یا آنهایی که با ویتامین A، C و E غنی شده باشند. این محصولات حاوی کلاژنی هستند که براحتی توسط پوست جذب می‌شود.

برخی از کرم‌های ضد پیری، حاوی کلاژن با مولکول‌های بیش از حد بزرگ هستند، بنابراین توسط بدن جذب نمی‌شوند. این کلاژن توسط بدن شسته شده یا دفع می‌شود. سایر کرم‌های ضد پیری، حاوی مقدار بسیار کمی‌کلاژن هستند که باعث می‌شود در از بین بردن چین و چروک‌ها موثر نباشند.

4- این محصولات برای همه نیست

بعضی از محصولات ضد پیری بر پایه‌ی کلاژن روی پوست افراد دیگر تاثیر خوبی نمی‌گذارند. تاثیر آنها به سبک زندگی و رژیم غذایی مصرف کننده بستگی دارد. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک کرم چشم یا کرم صورت معجزه کند، در حالیکه شما عادت دارید ساعت ۳ صبح بخوابید و مانند یک دودکش سیگار بکشید.

هر محصول مراقبت از پوست در صورتی بهترین تاثیر را خواهد داشت که سالم و بهداشتی غذا بخورید و سیگار نکشید. اگر می‌خواهید پوستتان را جوان‌تر نگه دارید، از سیگار و الکل دوری کنید، از غذاهای چرب بپرهیزید و هر روز ورزش کنید. اگر تمام این‌ها را انجام دهید، مطمئنا محصولات مراقبت از پوستتان تاثیر بهتری خواهند داشت.
.
http://www.mindcontrol.ir

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 31, 2018 در Uncategorized

 

اعتیاد به مواد غذایی تند و تیز

فلفل قرمز.jpg

آیا می دانید علت علاقه مردم به خوردن غذای تند، احساس شادکامی پس از آن است؟

فلفل عامل ترشح هورمونی است که در هنگام شادی یا خوشحالی، مغز دستور ساخت آنرا می دهد.

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 30, 2018 در Uncategorized

 

هشت کشورافسرده جهان

هشت کشورافسرده جهان ؛

 لسوتو / مراکش / ایران !! / اوگاندا / فنلاند / آمریکا / پرتغال / فلسطین
بر مبنای تخمین موسسه مقیاس و ارزیابی سلامت:
از هر 100 ایرانی 6 نفر ازافسردگی رنج میبرند !
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 30, 2018 در Uncategorized

 

خواص میوه های زرد

لیمو در شب.jpg

خواص میوه های زرد رنگ
 
لیموترش::دشمن عفونت
لیموشیرین::رفع التهاب+ادرار آور
آناناس::درمان فشار خون
زردالو::محافظ قلب
انبه::تقویت دستگاه گوارش
موز::عضله ساز
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 29, 2018 در Uncategorized

 

ضد سرطان خوشمزه

گردو.jpg

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 29, 2018 در Uncategorized

 

در گناه غرق نشویم

غرق نشویم.jpg

روانکاو در مطب خود تعداد بسیاری بیمار می‌بیند که همگی با احساس گناه و شرمساری زندگی خود را تیره کرده‌اند.
 
غالبا فایده‌ی اصلی یک درمان، پس زدن پرده‌ی بی ارزشی است. پرده‌ای که سنگینی آن فرد را خفه می کند و نیروهای حیاتی‌اش را متوقف می‌سازد. احساس گناه در فرایند تغییر، واقعا هیچ نقشی ندارد.
 
هنگامی که شخصی از رفتار خود تخریب خود احساس گناه می‌کند، خود را بی ارزش کرده است؛ این بی ارزش کردن او را از آنچه برایش مفید است محروم می‌کند، چرا که خود را شایسته‌ی آن نمی داند.
 
او خود را به خاطر رفتار تخریب کننده‌ای که انجام داده، تنبیه و از تجربیات مطلوب محروم می‌کند. به این ترتیب، بدترین قضاوت کننده و بدترین دشمن خود هستیم و نسبت به خود بسیار بی رحمانه تر رفتار می‌کنیم تا با دیگران.
 
گی کورنو
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 29, 2018 در Uncategorized

 

برای کاهش وزن، چه کار نباید کرد؟!

عوارض چاقی.jpg

برای کاهش وزن، چه کار نباید کرد؟!
من اغلب به افرادی که تلاش می‌کنند چند پوند وزن کم کنند، بجای اینکه بگویم چه کارهایی را باید انجام دهند، می‌گویم که چه کارهایی را نباید انجام دهند! کاری که باید انجام دهید، آنقدر ساده است که مردم باور نمی‌کنند مفید باشد. این معادله‌ای جادویی از کارهایی که باید انجام دهید است:
یاد گرفتن اینکه چطور از غذا، غذا خوردن و ورزش لذت ببرید + تحرک + توجه به بدنتان + خوردن یک رژیم غذایی متعادل شامل همه‌ی غذاها (مصرف بعضی از غذاها باید کمتر باشد) = راه سالم کاهش وزن و حفظ آن
ممکن است با پیروی از این معادله کمی‌بیشتر طول بکشد تا به نتیجه برسید، اما آیا ترجیح نمی‌دهید که نتایج بدست آمده برای یک عمر دوام داشته باشد؟
اگر می‌خواهید از یک روند کاهش وزن پایدار و سالم و یک رابطه‌ی شاد با مواد غذایی لذت ببرید، ۱۰ کار زیر را انجام ندهید:
    رژیم گرفتن
محدود کردن کالری‌های شما، سوخت و ساز بدنتان را کند کرده و بدن را مجبور می‌کند که ذخایر چربی‌اش را حفظ کند. رژیم به شما کمک نمی‌کند که سبک زندگیتان را تغییر دهید و فقط شما را غمگین می‌کند.
آیا تا بحال دیده‌اید فردی که رژیم دارد، خوشحال باشد؟ کسانی که رژیم می‌گیرند، معمولا به سرعت وزنشان به همان اندازه یا شاید چند کیلو بیشتر بالا می‌رود. شما هرگز نباید در روز کمتر از ۱۲۰۰ کالری از مواد غذایی واقعی بخورید.
انواع مواد غذایی کم چرب، اغلب حاوی شکر بیشتری هستند و همان طعم و مزه را هم ندارند، بنابراین بیشتر از آنها می‌خورید. بهتر است سهم مواد غذایی‌تان را از چیزهای واقعی بخورید تا احساس رضایت کنید.
    زدن برچسب «خوب» و «بد» به مواد غذایی
هنگامی که شروع کنید به برچسب زدن به مواد غذایی، هوس خوردن همه‌ی آن غذاهای بد را می‌کنید! بعنوان بخشی از یک برنامه‌ی کاهش وزن سالم، می‌توان از همه‌ی غذاها لذت برد، زیرا هر غذایی برای بدن یا ذهن شما فایده ای دارد، حتی بستنی. پس به اعتدال و میانه روی فکر کنید، نه حذف غذاها.
    صرفنظر کردن از وعده‌های غذا
وقتی از وعده‌های غذایی صرفنظر می‌کنید، بدنتان را مجبور می‌کنید که ذخایر چربی‌اش را حفظ کند، سوخت و ساز بدنتان را کاهش دهد، و از عضله‌هایتان تغذیه کند! آیا می‌دانستید افرادی که بعضی از وعده‌های غذایی را نمی‌خورند، نسبت به افرادی که مرتبا درحال خوردن هستند، تمایل به خوردن کالری بیشتری دارند؟
مقاله مرتبط: بهترین راههای چربی سوزی
    حذف کامل یک گروه مواد غذایی
اگر فقط دنبال غذاهای کم چرب و کم کربوهیدرات باشید، نمی‌توانید از مواد مغذی ضروری که بدن و مغزتان برای انجام وظایفش به آنها احتیاج دارد استفاده کنید، و فراموش نکنید که شدیدا هوس می‌کنید از گروه مواد غذایی که حذف کرده‌اید، استفاده کنید.
    استفاده کردن از قرص‌ها و مکمل‌های رژیمی
اگر چیزی آنقدر خوب است که نمی‌توانید باورش کنید، احتمالا واقعی نیست! این محصولات معمولا پر از کافئین و دیورتیک‌ها هستند که می‌توانند روی کلیه‌ها و قلب شما فشار زیادی وارد کنند.
مکمل مناسب
    پاکسازی بدن
هرگونه پاکسازی (استفراغ، مسهل‌ها، ورزش بیش از حد، و غیره) بسیار خطرناکند. کم آبی بدن، عدم تعادل الکترولیت، و مشکلات قند خون، تنها برخی از عواقب ناشی از روش‌های پاکسازی هستند.
    پیروی از برنامه‌های سم زدایی
این برنامه‌ها بدن شما را وادار می‌کنند که وزن آب را کم کند و شما نمی‌توانید از مواد مغذی ضروری استفاده کنید. بنابراین کم آبی را تجربه می‌کنید، باعث عدم تعادل الکترولیت بدنتان خواهید شد، و مخالف سیستم سم زدایی بدنتان عمل کرده‌اید.
    تند غذا خوردن
اگر در غذا خوردن عجله کنید، نمی‌توانید طعم‌ها را حس کنید، و به معده‌تان اجازه نمی‌دهید که احساس پری کند تا مانع پرخوری شود. آرام غذا بخورید، و واقعا طعم غذا را بچشید.
    عدم توجه به وعده‌های غذایی
لازم نیست که هر وعده‌ی غذایی در بهترین ظروف چینی شما سرو شود، اما نباید در ماشین، پشت میز کار یا جلوی تلویزیون غذا بخورید. اگر هنگام غذا خوردن، چند کار را باهم انجام دهید، بیشتر احتمال دارد که پرخوری کنید.
    واقع بین نبودن
اگر برای خودتان اهداف غیر واقعی در نظر بگیرید، نمی‌توانید به آنها برسید، و احساس شکست می‌کنید. اهداف غیر واقعی باعث می‌شود پرخوری کنید یا تسلیم شوید. افرادی که بطور هفتگی، اهداف کوچک و قابل دستیابی در نظر می‌گیرند، به ایجاد تغییرات پایدار، تمایل دارند.
وقتی که نگرانی در مورد غذا و تصویر ذهنی از بدنتان را کنار بگذارید، می‌توانید روی میانه روی، تعادل و تنوع تمرکز کنید که باعث می‌شود به کاهش وزن پایدار دست یابید و شادتر و سالمتر باشید.
.
http://www.mindcontrol.ir
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 28, 2018 در Uncategorized

 
 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: