RSS

چگونه روده های خود را تقویت کنیم؟

12 ژانویه

سرطان روده.jpg

چگونه روده های خود را تقویت کنیم؟
.
.
1. محصولات لبنی: مغذی هستند ولی همیشه برای روده ها خوب نیستند

شیر و محصولات لبنی می توانند برای بدن مفید باشند ولی میدانستید که می توانند اعتیاد آور بوده و برای روده شما مفید نباشند؟ این محصولات حاوی کازامورفین (casomorphins ) هستند که به مورفین مربوط می شوند. کازامورفین بعد از هضم کازئین (casein ) در محصولات لبنی تولید می شود که کازئین یکی از پروتئین های اصلی شیر است.

کازئین می تواند برای بدن مضر هم باشد چون قادر به افزایش سطح کورتیزول در بدن است و یکی از عوامل دخیل در ایجاد سندرودم روده چکه کن است. علایم این بیماری عبارتند از:

گاز
گرفتگی
حساسیت غذایی
نفخ

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سندرم روده چکه کن چیست؟ و 10 علائم داشتن روده چکه کن
.
.
.
2 . تشخیص غذاهایی که به آن ها آلرژی دارید: جلوی اختلالات گوارشی را می گیرد

یکی از شایع ترین اثرات آلرژی غذایی التهاب است. التهاب می تواند روی تمام اجزای بدنتان تاثیر بگذارد از جمله روده شما. التهاب مسلما برای روده های شما بد است بنابراین باید خوراکی هایی که به آن ها آلرژی دارید را پیدا کنید.

یک روش می تواند روش حذفی باشد، با این حال روش بهتر ملاقات با پزشک و انجام آزمایش آلرژی است. این آزمایش به شما کمک خواهد کرد متوجه شوید که کدام آیتم های خوراکی برای شما حساسیت زاست و بعد از آن می تواند رژیم غذایی خود را بدون موارد حساسیت زا تنظیم نمایید تا از خطر آلرژی و التهاب مسون بمانید.
.
.
.
3. هیدراته بمانید: چرا که روده شما به آب نیاز دارد

نمی توانید اهمیت آب در عملکرد مطلوب فرایند گوارش خود را دست کم بگیرید. بدن انسان عمدتا از آب تشکیل شده. بدن هر فرد معمولی حاوی حدود 60 درصد آب است بنابراین برای عملکرد مناسب انواع فرایندهای بدن ضروری است.

روده شما هم برای حفظ حرکت مواد غذایی و پیشگیری از نفخ و یبوست به آب نیاز دارد.زمانی که بدنتان آب کافی نداشته باشد تعادل باکتری های روده به هم خورده و منجر به التهاب می شود. با مصرف به اندازه آب بدنتان را هیدراته نگه دارید و عملکرد روده ها را بهبود دهید.
.
.
.
4. . مقداری فیبر به رژیم خود اضافه کنید: تا به حفظ حرکت غذا در روده کمک کنید

فیبر برای فرایند هضم مهم است و یکی از فواید آن حفظ سلامت روده است. سایر فواید فیبر عبارتند از:

حرکت روده ها را نرمال می کند.
سموم را جذب کرده و به بیرون از بدن می راند.
به شما برای حفظ وزن سالم کمک می کنند.
از روده در مقابل التهاب محافظت می کنند.
خطر ابتلا به دیورتیکولیت را کاهش می دهند.
اغلب فیبرها مدتی طولانی به شما احساس سیری می دهند.
.
.
.
5. . بازگرداندن سلامت روده ها: افزودن پروبیوتیک

آنتی بیوتیک ها باکتری های مضر روده را از بین می برند. با این حال باعث از بین رفتن باکتری های مفید هم می شوند. سایر داروها و غذاهای فراوری شده روی سطح باکتری های خوب شکم تاثیر می گذارند. استرس هم یکی از عوامل این تغییر است.

به منظور برگرداندن تعادل باکتری های خوب در معده نیاز به مصرف پروبیوتیک دارد. پروبیوتیک ها باکتری های زنده و مخمرهایی هستند که به بدن انسان کمک می کنند مخصوصا به سیستم گوارش. آن ها به ایجاد تعادل بین باکتری های خوب و بد به ویژه بعد از مصرف آنتی بیوتیک ها کمک می کنند.

راه های دریافت پروبیوتیک عبارتند از:

– خوراکی های زیادی وجود دارد که غنی از پروبیوتیک هستند، از قبیل کلم ترش sauerkraut و ماست.

– می توانید از نوشیدنی های پروبیوتیک استفاده کنید ولی بهتر است فقط از انواعی که قند کمی دارند استفاده کنید.

– مکمل های پروبیوتیک هم در دسترس هستند.

– حفظ سلامت روده شما مسلما ضروری است با این حال اگر بعد از تلاش خود نتیجه ای که خواستید نگرفتید باید درمان جایگزین انتخاب کنید. تمیز کردن روده بزرگ بهترین راه برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم گوارش شماست.
.

https://t.me/Iran_TIs
http://www.mindcontrol.ir
https://telegram.me/reza_nazmi

Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 12, 2018 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: