RSS

بایگانی روزانه: ژانویه 11, 2018

متخصصان قلب، ۸ ماده غذایی را هیچ وقت نمی خورند!

مواد غذایی که هوش را کم می کند.jpg

متخصصان قلب، ۸ ماده غذایی را هیچ وقت نمی خورند!
.
• مواد غذایی منجمد و پردازش شده:
سه چهارم نمک مصرفی ما از طریق مصرف مواد غذایی آماده جذب بدن مان می‌ شود مثل غذاها و سبزیجات کنسرو شده، همبرگرها، سیب‌ زمینی سرخ‌ کرده‌ و در حالت کلی تمام فست‌ فودها، سوسیس و کالباس و غیره. این غذاها نیز حجم بالای سدیم را دارند به طوری که هر سوسیس می توان حداقل حاوی ۷۰۰ میلی گرم سدیم باشد. اگر قرار است از غذاهای منجمد شده استفاده کنید، نوعی را انتخاب نمایید که کمتر از ۵۰۰ میلی گرم سدیم در هر وعده به بدنتان برسد.
.
• نوشابه های گازدار:
قند اضافه شده و افزودنی ‌های شیرین در بسیاری از مواد غذایی از سبزیجات کنسروی گرفته تا برخی از نان‌ ها وجود دارد. کارخانجات تولید کننده‌ مواد غذایی علاوه بر این که به مواد غذایی آماده و کنسرو شده قند اضافه می ‌کنند، محصولات متنوع و رنگارنگی نیز تولید می ‌کنند که باید از برنامه‌ غذایی ما حذف و یا تا حد امکان محدود شود
مثل: انواع نوشابه ‌ها و نوشیدنی ‌های گازدار، آب نبات، بیسکویت، ماست‌ های شیرین شده، برخی از نان ‌های شیرین و غیره. حواستان به مواد غذایی که حاوی قند پنهان هستند باشد. چون نتایج مطالعات متعدد نشان می‌ دهد هر چه میزان قند خون بالا باشد خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی عروقی نیز افزایش می ‌یابد. اگر بتوانید قند اضافی را از برنامه‌ی غذایی ‌تان حذف کنید میزان گلیسمی، انسولین و تری گلیسیرید خونتان را کاهش می ‌دهید.
.
• الکل:
الکل به تنهایی خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی و در نهایت قرار گرفتن در معرض سکته مغزی را افزایش می دهد. مصرف بیش از حد الکل منجر به سیروز کبدی و در نهایت سرطان کبد نیز خواهد شد.
.
• بیکن:
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام کرده که نیتروزآمین موجود در بیکن ها مواد شیمیایی کاملا سرطان زا هستند.
.
• پنیرهای شور:
حتی اگر پنیر جزو اصلی وعده صبحانه شما است، نوع شور آن در هر فنجان می تواند ۷۰۰ میلی گرم سدیم داشته باشد. پس بدنبال انتخاب پنیرهای بدون نمک یا ماست یونانی ساده کم چرب به جای پنیر باشید. این نوع ماست علاوه بر این که کم نمک است، پروتئین جایگزین پنیر را می تواند به بدن شما برساند.
.
• برنج سفید:
اگرچه غلات سبوس دار می توان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد اما در عوض مصرف غلات تصفیه شده که مواد مغذی محروم دارند، بر روی سلامت شما برعکس عمل می کند. مطالعات نشان داده افرادی که بیشترین میزان مصرف برنج سفید را دارند، بیشتر درمعرض دیابت نوع دو هستند.
.
• سس گوجه فرنگی:
جالب است بدانید که نصف فنجان سس گوجه فرنگی حاوی ۸۳۰میلی گرم سدیم است. پس بهتر است سراغ سس هایی بروید که حداقل در هر نصف فنجان ۳۵۰ میلی گرم سدیم داشته باشند.
.
• خامه قهوه:
خامه های روی قهوه حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند که نشان داده شده خطر افزایش سطح کلسترول و کاهش حافظه در بزرگسالان را بالا می برند. پس یا قهوه بدون خامه را انتخاب کنیدیا چای بنوشید چون مطالعات نشان داده کسانی که روزانه ۳ فنجان چای می نوشند، به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.
.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 11, 2018 در Uncategorized

 

اگر فلفل خوردید و دهانتان بشدت سوخت

فلفل.jpg

اگر فلفل خوردید و دهانتان بشدت سوخت
آب نخورید، بدتر می شود
یا شیر بنوشید
و اگر شیر ندارید یک حبه قند در دهان مانند آبی بر آتش خواهد بود
.
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 11, 2018 در Uncategorized

 

⚠️ایران، چهارمین کشور سرطانی دنیا

امار سرطان.jpg

⚠️ایران، چهارمین کشور سرطانی دنیا
 
🚫 چربی، شوری و شکر را در غذاها به حداقل رسانده و ورزش را در برنامه روزانه تان بگنجانید.
 
اینگونه سرطان شما را به فراموشی می سپارد
.
 
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 11, 2018 در Uncategorized

 

چرا به لرز می افتیم؟

چرا به لرز می افتیم؟
چه بیماری هایی موجب لرز می شوند؟

کم کاری تیروئید،
کم خونی،
انسداد عروق،
کاهش قندخون،
کم‌کاری غددفوق کلیه،
دیابت،
فشارخون پایین

مهمترین بیماریهایی هستند که سبب ایجاد لرز بدن میشوند

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 11, 2018 در Uncategorized

 

چگونه تب را قطع کنیم؟

تب.jpg

🍏چگونه تب را قطع کنیم؟
 
سیب ‌زمینی خام را ورقه کنید و چند دقیقه در سرکه بگذارید تا سرکه را خوب جذب کنند،
سپس ورقه ها را 15 دقیقه روی پیشانی تان قرار دهید،
مانند آب بر آتش است
 
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژانویه 11, 2018 در Uncategorized

 
 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: