RSS

تاثیرات مثبت شکلات بر سلامتی

04 اوت

chocolate-4.jpg

تاثیرات مثبت شکلات بر سلامتی
.
1. شکلات در مقایسه با دیگر خوراکی های محرک مانند چای و قهوه مقدار نسبتا کمتری کافئین دارد.
.
2. مصرف شکلات می تواند به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر باشد زیرا مانند مسکن طبیعی عمل می کند.
.
3. یک تکه شکلات موجب تامین انرژی لازم برای دویدن 150 متر می شود.
.
4. ریز مغذی های موجود در شکلات رشد باکتری های مفید در بدن را تسریع می کند.
.
5. بوی شکلات امواج تتا در مغز را افزایش می دهد که مسئول کسب آرامش هستند. به علاوه، مصرف شکلات ترشح آندروفین را تحریک کرده که هورمون احساس لذت و خوشحالی محسوب می شود زیرا سطح سروتونین را افزایش می دهد.
.
6. شکلات تمرکز و حافظه را بیشتر می کند. در واقع، مقدار فلاونوئیدهای شکلات باعث تحریک خونرسانی به مغز طی 2 تا 3 ساعت می شود.
.
7. شکلات در پیشگیری از پوسیدگی های دندان مؤثر است زیرا ترکیبات آنتی باکتریایی موجود در دانه کاکائو تا حد زیادی تاثیر شکر آن را جبران می کند.
.
8. این خوراکی خوشمزه خستگی را کاهش می دهد و سطح بازده جسمانی بدن را بهبود می بخشد.
.
9. مقدار بالای آنتی اکسیدان های شکلات تیره زمینه ساز افزایش امید به زندگی در افرادی می شود که به طور مرتب شکلات مصرف می کنند.
.
10. ثابت شده است که مصرف تکه ای شکلات تیره به دید بهتر در شرایط با کنتراست نور پایین مؤثر است.
.
11. آنتی اکسیدان های شکلات برای قلب نیز مفید هستند. شکلات تیره عروق را متسع کرده و جریان خون را تسریع می کند و به علاوه مانع از تجمع لخته در دیواره رگ ها می شود.
.
12. بر خلاف تصور، شکلات برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند عالی است زیرا سرشار از ریز مغذی ها و بسیار سیر کننده است.
.
13. مصرف شکلات در دوران بارداری به پیشگیری از استرس و بهبود وضعیت روحی مادر کمک می کند.
.
14. از شکلات در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود زیرا موجب رطوبت رسانی و نرمی پوست می گردد. همچنین خواص ضد چین وچروک نیز دارد.
.
15. شکلات تیره در کنترل و پیشگیری از سرفه مؤثر است.
.
16. آنتی اکسیدان های این خوراکی به حفظ جوانی کمک خواهد کرد.
.
17. فلاونوئیدها برای مقابله با عملکرد رادیکال های آزاد در بدن مفید هستند و به همین دلیل شکلات موجب پیشگیری از بسیاری بیماری ها شده و روند ترمیم سلول ها را تسهیل می کند.
.
18. مطالعات اخیر ثابت می کند خانم هایی که در طول هفته 500 گرم شکلات تیره مصرف می کنند، 20% کمتر در معرض ابتلا به حمله قلبی هستند.
.
19. کاکائو موجود در شکلات حاوی اسید اولئیک است که این چربی می تواند به افزایش سطح کلسترول خوب خون کمک کند.
.
.
چند توصیه در مورد مصرف شکلات
.
فقط شکلات تیره واقعا برای سلامتی مفید است. گرچه بعضی از شکلات های سفید نیز فوایدی دارند اما قطعا به اندازه نوع تیره نخواهد بود.
.
مصرف شکلات باید در حد متعادل باشد و از 50 گرم در روز فراتر نرود.
.
افراد مبتلا به دیابت و اضافه وزن باید حتما در مورد مقدار مصرف شکلات با پزشک مشورت نمایند.
.
در هنگام خرید شکلات دقت شود که حداقل حاوی 65% کاکائو باشد..
.
 

 

Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اوت 4, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: