RSS

بایگانی ماهانه: ژوئیه 2017

آسپرین خطرناکتر از آنچه فکر می کردیم

asa.jpg

آسپرین خطرناکتر از آنچه فکر می کردیم
.
محققان انگلیسی در یک مطالعه جدید نتیجه گرفتند که خطرات مصرف آسپرین برای افراد مسن بسیار دستکم گرفته شده است، به واقع مصرف آسپرین خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی بالقوه کشنده را در سالخوردگان در قیاس با بیماران جوان ده برابر بیشتر افزایش می دهد
..
در نتایج این مطالعه ادعا می شود که مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلا به حملات قلبی یا سکته مغزی، افراد مسن را بسیار بیشتر از آنچه تصور می شود، در معرض خطر ابتلا به خونریزی داخلی بالقوه کشنده قرار می دهد.
.
بر اساس این گزارش، شمار زیادی از افراد بالای 65 سال به منظور رقیق کردن خون خود و پیشگیری از ابتلا به لخته های خونی، آسپرین کم دوز (آسپرین کودک) مصرف می کنند.
اما محققان هشدار دادند که مصرف این دارو سالانه به حدود سه هزار مرگ قابل پیشگیری در انگلیس منجر می شود.
محققان دانشگاه آکسفورد در این مطالعه نتیجه گرفتند که خطر ابتلا به یک خونریزی کشنده یا بطور جدی ناتوان کننده در گروه سنی 75 سال به بالا در قیاس با بیماران جوانتر بیش از ده برابر بیشتر است.
.
آنها به افراد بالای 75 سال که آسپرین مصرف می کنند، توصیه کردند که یک داروی اضافی به نام مهارکننده پمپ پروتون (PPI) نیز مصرف کنند تا خطر ابتلا به خونریزی در آنها کاهش یابد.
همچنین این افراد باید با مشورت با یک پزشک متوجه شوند که آیا فواید مصرف آسپرین بیش از خطر ابتلا به یک خونریزی داخلی است یا خیر.
پروفسور پیتر روتول از دانشگاه آکسفورد گفت: مدت هاست که می دانیم مصرف آسپرین خطر خونریزی را برای بیماران مسن افزایش می دهد.اما مطالعه جدید ما اطلاعات بسیار روشنتری از اندازه این خطر افزایش یافته و شدت و عواقب ناشی از خونریزی در اختیار ما می گذارد.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 30, 2017 در Uncategorized

 

هرگز نباید خورد

هرگز نباید خورد
 
۱. مارگارین یا کره ی گیاهی
 
بسیاری از مردم اون رو جایگزین کره میدونن و به جای کره ی حیوانی، مارگارین رو انتخاب میکنن. کره های گیاهی که بیشترشون از مارگارین ساخته میشه هیدروژنه شده هستن به طوری که در دمای اتاق جامد باقی میمونن و این بدان معناست که سرشار از چربی های ترانس هستند. چربی های ترانس بسیار خطرناکند و به تجمع کلسترول بد در بدن منجر میشن و این موضوع خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته را افزایش میدهد.
 
 
۲. گوشت های فرآوری شده
 
گوشت های فرآوری شده نظیر هات داگ، سوسیس و کالباس ممکن است طعم فوق العاده ای داشته باشن اما ضررهای فراوانی هم دارند. مصرف این مواد در سالهای اخیر افزایش یافته است. استفاده ی بی رویه از این محصولات فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان کولون (سرطان روده ی بزرگ) را افزایش میدهد.
 
 
۳. نوشابه ها
 
بعد از آب، نوشابه محبوب ترین نوشیدنی در ایالات متحده به شمار میرود و این موضوع در بسیاری از کشورهای دیگر نیز صدق میکند. در نوشابه ها مقادیر بالایی از قند (معمولا به شکل شربت ذرت یا فروکتوز) وجود دارد که باعث بالابردن سطح قند خون در بدن و به مرور سبب مقاومت در برابر انسولین میشود که در نهایت ابتلا به دیابت را در پی خواهد داشت.
 
 
۴. شیرین کننده های مصنوعی
 
اغلب افرادی که در حال تلاش برای کاهش وزن هستند معمولا از محصولاتی با برچسب های بدون قند استفاده میکنند، در صورتی که این مواد دارای شیرین کننده های مصنوعی از قبیل آسپارتام یا سوکرالوز هستن. شیرین کننده های مصنوعی قند خون رو افزایش داده و مشکلات جدی تر مانند افزایش خطر ابتلا به دیابت، چاقی و فشار خون بالا رو ایجاد خواهد کرد.
 
 
۵. نودل ها ( رشته فرنگی فوری )
 
نودل ها به دلیل اینکه طرز تهیه ی سریع و آسونی دارن بسیار مورد استفاده قرار میگیرن. این مواد دارای مقادیر زیادی سدیم هستند که موجب افزایش فشار خون شده و فشار خون بالا به نوبه ی خود عامل خطرناکی برای حملات قلبی و سکته به حساب میاد.
 
 
۶. غذاهای سرخ کردنی
 
غذاهای سرخ شده نظیر سیب زمینی سرخ شده یا پیاز حلقه ای سوخاری شده از آثار کلاسیک رستورانهای آمریکا به شمار میان که هرچند طعم لذیذ و خوشایندی دارند اما به دلیل دارا بودن چربی های اشباع شده مشکلاتی مانند بیماری های قلبی، چاقی و دیابت رو به وجود می آورند.
 
 
۷. نان سفید
 
متاسفانه مصرف نان سفید روز به روز در حال افزایش است. به دلیل جدا کردن سبوس از آردی که نان سفید با اون تهیه میشه تقریبا میشه گفت که این نون ها هیچ مواد مغذی ای در خودشون ندارن و مسائلی مانند قند خون بالا، افزایش وزن و ابتلا به دیابت رو ایجاد میکنند.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 30, 2017 در Uncategorized

 

مغز برتر داشته باشید

1.jpg

مغز برتر داشته باشید
 
 
1- تا جایی که می توانید مطالعه کنید.
 
خواندن یکی از تمرینات اصلی و عالی برای تقویت مغز محسوب می شود. شما می توانید روزنامه، مجله یا کتاب هایی که دوست دارید را مطالعه کنید اما به خاطر داشته باشید که هر چقدر متن موجود چالش برانگیز باشد، مغز شما تمرین بیشتری دریافت می کند. همانند هر تمرینی، کار خود را با موارد کوچک تر آغاز کنید و سپس ساعات مطالعه را افزایش دهید.
 
 
2- دایره لغات خود را افزایش دهید:
 
از طریق دیکشنری یا تقویم یک کلمه در روز، کلمات جدیدی یاد بگیرید. این تمرین باعث تقویت بخش زبان مغز شما می شود.
 
 
 
3- چیزی بنویسید:
 
نوشتن نیازمند تفکر است. شما می توانید داستان بنویسید یا اتفاقاتی را یادداشت کنید که برایتان رخ داده است. همچنین می توانید در مورد موضوعاتی که به آن علاقه مند هستید، مقالاتی بنویسید.
 
 
 
 
4- یک زبان جدید یاد بگیرید:
 
یادگیری یک زبان جدید همانند هک کردن مغز است و می تواند مسیرهای جدیدی را به روی شما باز کند. این تمرین بخشی از مغز را که اطلاعات زبانی را ذخیره می کند تقویت می کند و می تواند صحبت کردن زبان اصلی را نیز بهتر کند.
 
 
 
 
5- راه حل های پس از مشکل را مدنظر قرار دهید:
 
احتمالات مختلفی در مورد نحوه انجام کارها و حل مشکلات مدنظر داشته باشید و نتایج موجود را کاوش کنید. این فعالیت می تواند خلاقیت شما را بهبود ببخشد و مهارت حل مشکل را بهتر کند.
 
 
 
 
6- تلویزیون را خاموش کنید:
 
تلویزیون به شما می گوید در مورد چه چیزی فکر کنید و چگونه فکر کنید. این موضوع باعث می شود مغز در حالت خودکار قرار گیرد. به همین خاطر است که تماشای تلویزیون می تواند آرامش بخش باشد. اگر می خواهید مغز خود را از پیری محافظت کنید اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن تلویزیون است. اگر واقعا می خواهید تلویزیون تماشا کنید از مغز خود به هنگام تماشا استفاده نمایید. برنامه های آموزشی را تماشا کنید و اگر می خواهید برنامه محبوب را ببینید برنامه ای را با تعاملات شخصیتی و خطوط پیچیده انتخاب نمایید. زمانی که به تماشای تلویزیون می پردازید به این موضوع فکر کنید و تلاش نمایید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید یا اتفاقی که قرار است رخ دهد را حدس بزنید.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 30, 2017 در Uncategorized

 

قوز کردن به فشار روی ستون فقرات می‌افزاید.

neck.jpg

قوز کردن به فشار روی ستون فقرات می‌افزاید.
.
قوز کردن فشار یا کششی را روی استخوان‌ها، عضله‌ها و مفاصلی به وجود می‌آورد که برای سر جا نگه‌داشتن ستون فقرات موردنیاز هستند.
قوز کردن باعث می‌شود که هضم غذا، سخت‌تر شود و به هنگام تنفس هوای کافی، وارد بدن نشود.
.
🔹 به عنوان یک عامل موثر در مشکلات گوارشی متعدد، از برگشت اسید معده گرفته تا یبوست و حتی فتق، در نظر گرفته می‌شود.
.
یک وضعیت قرارگیری خوب، به عضلات امکان می‌دهد که موثرتر کار کنند و باعث می‌شود که بدن از انرژی کمتری استفاده کند. در نتیجه از خستگی عضلات ، کشش عضلانی، اختلالات بیش کاری و حتی درد عضلانی و درد پشت نیز جلوگیری می‌کند.
.
بنابراین، «قوز نکنید»
.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 28, 2017 در Uncategorized

 

احتمال افزایش ابتلا به تب مالت با گرمی هوا

malta.jpg

احتمال افزایش ابتلا به تب مالت با گرمی هوا
.
مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد اظهار کرد: با افزایش فصل گرما امکان ابتلا به بیماری های مشترک میان انسان و دام به ویژه بیماری تب مالت افزایش می یابد.
.
فضل الله پسندیده تصریح کرد: میکروب تب مالت در انسان باعث ایجاد
بیماری می‌شود و در دام نیز باعث کاهش وزن،کمبود شیر، سقط جنین و مرگ
حیوانات می شود.
.
وی افزود: علایم این بیماری در انسان متنوع بوده و شامل تب مداوم یا نامنظم
با دوره های متفاوت،سردرد ،خستگی ،تعریق فراوان ،لرز ،بیحالی ،کاهش وزن
،درد مفاصل و کمر درد می شود و این علایم معمولا بین 1 تا 3 هفته بعد از
ورود میکروب به بدن آشکار می شود .
.
پسندیده به راه های انتقال بیماری نیز اشاره کرد و گفت: مصرف شیر خام و یا
کف تازه روی شیر و یا فرآورده های لبنی آلوده و غیر پاستوریزه به خصوص پنیر
تازه،خامه،سرشیری که از شیر نجوشیده تهیه شده باشد ،تماس مستقیم با بافت
های حیوانی نظیر خون،ترشحات رحمی و جنین سقط شده و انتقال تنفسی از طریق
ذرات موجود در آغل و اصطبل آلوده راه های انتقال بیماری است.
.
وی به راه های پیشگیری از بیماری تب مالت نیز اشاره کرد و افزود: خودداری
از مصرف مواد لبنی فله و مشکوک نظیر شیر خام و پنیر تازه(حداقل 3 ماه در آب
نمک نگهداری شود)،خامه،سر شیر غیر پاستوریزه،جوشاندن شیر به مدت 15 دقیقه
پس از رسیدن به نقطه جوش و استفاده از ماسک تنفسی هنگام ورود به اصطبل و
جمع آوری فضولات دامی راه های پیشگیری از تب مالت به شمار می آیند .
.
پسندیده هشدار داد: در صورتی که سقط جنین در دامداری ها مشاهده می کنید
باید به این بیماری مشکوک شده و بلافاصله به شبکه دامپزشکی گزارش دهید .
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 28, 2017 در Uncategorized

 

تغذیه برای بهبود آرتروز

arthritis.jpg

تغذیه برای بهبود آرتروز
.
تغذیه مناسب، کلید اصلی جلوگیری از انواع بیماری ها از جمله آرتروز است.
اولین مرحله اصلی در درمان آرتروز، رساندن وزن به حد ایده آل است.
وزن اضافی باعث ایجاد فشار بر روی مفاصل و در نتیجه عوارض آرتروز می گردد. رعایت یک رژیم غذایی که حاوی فیبر بیشتری باشد ( فاقد مواد شیمیایی آلوده که باعث ایجاد استرس در بدن می شود، باشد)،
مصرف بیشتر میوه ها و سبزی جات تازه، ماهی ، دانه ها و غلات سبوس دار توصیه می شود.
مصرف ماهی های آب های سرد از جمله ماهی آزاد ( سالمون ) توصیه می گردد.
.
مصرف چربی های اشباع ، روغن های هیدروژنه یا جامد ، غذاهای پرچرب و سرخ کرده و شکر توصیه نمی گردد، چرا که این مواد غذایی باعث ایجاد اسیدیته ی بالای محیط داخلی مفاصل شده و این حالت موجب درد بیشتری در مفاصل و در نتیجه التهابات آنها می شود.
.
گوشت های پرچرب، تخم مرغ ، مارگارین، کره، کافئین، الکل، شکر سفید، تنباکو و محصولات لبنی باید از رژیم غذایی حذف شوند.
در حدود یک سوم از افرادی که از بیماری آرتریت روماتوئید رنج می برند به سولانین ها و یا بعضی گیاهان حساس اند که از آن جمله می توان سیب زمینی ، فلفل ها، بادمجان، گوجه فرنگی و تنباکو را نام برد که باید از رژیم غذایی این گروه از افراد حذف گردد.
توصیه می شود که حداقل 6 تا 8 لیوان آب در طول روز جهت دفع سموم از بدن مصرف شود.
.
▪️غذاهایی که می توان مصرف نمود:
1. سبزیجات برگ سبز مانند جعفری، شاهی، کرفس ، کلم پیچ
2. هویج
3. جودوسر، محصولات تهیه شده از گندم
4. محصولات تهیه شده از سویا
5. غلات کامل مانند برنج قهوه ای، ارزن، جو، گندم، جوی دو سر
6. ماهی های آب های سرد مانند ماهی آزاد ساردین، شاه ماهی.
.
.
▪️غذاهایی که باید از مصرف آنها پرهیز کرد:
تحقیقات نشان داده که علائم آرتروز ، حتی در کسانی که آرتریت روماتوئید دارند ، کاهش خواهد یافت ، به شرط آن که این افراد با یک رژیم گیاهخواری سازش یابند.
این رژیم فاقد غذاهای با منشاء حیوانی به خصوص محصولات لبنی است. مواد غذایی که نباید در این بیماری مصرف شوند ، شامل گروه های زیر است:
1. مهار کننده های جذب کلسیم : گوشت قرمز، لبنیات ، تخم مرغ، جوجه، الکل، قهوه ، شکر تصفیه شده، اکثر شیرینی جات، نمک اضافی
2. غذاهای دارای اگزالات بالا : ریواس ، زغال اخته، آلوها ، کنگر ، اسفناج
3. غذاهای خانواده ی گیاهان تاج ریزی ها : گوجه فرنگی، بادمجان، سیب زمینی، فلفل ها، تنباکو
4. غذاهایی که موجب تورم و آب آوردگی می شوند :لبنیات، کلیه ی چربی های حیوانی، مغزها و آجیل ها، دانه های چرب دار، کره ی حاصل از دانه ها.
.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 28, 2017 در Uncategorized

 

نقش کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان.jpg

نقش کلسیم در جلوگیری از پوکی استخوان .
.
کلسیم از مهم ترین املاح برای جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود آن است. از بهترین منابع کلسیم لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، کشک و قره قوروت و نیز غذاهای دریایی به ویژه ماهی تن ، کیلکا و ساردین است.
سایر منابع کلسیم شامل :
سبزیجات برگ سبز مثل کلم پیچ ، اسفناج ، کرفس، جعفری و نیز شلغم ، هویج ، زیتون ، پرتقال ، انگور ، توت فرنگی ، خرمالو ، کشمش ، بادام ، پسته ، بادام زمینی ، گردو و حبوبات است.
.
توصیه می شود
.
1-سعی کنید در روز حداقل 2 لیوان شیر و 1 کاسه ماست مصرف کنید. سایر منابع کلسیم را نیز که ذکر شد مصرف کنید.
.
2-ویتامین D برای سلامتی استخوان ها و جذب کلسیم لازم و ضروری است . بنابراین سعی کنید مدتی از روز را در معرض مستقیم نور آفتاب ( نه از پشت شیشه یا پنجره) قرار بگیرید و نیز منابع ویتامین D را نیز به مقدار کافی در روز مصرف کنید .
.
3- بطور منظم ورزش کنید . استراحت و عدم تحرک باعث تحلیل بافت استخوانی می شود. بهترین و بی خرج ترین ورزش برای افراد بالغ بویژه افراد مسن پیاده روی است.
توجه کنید که ورزشهای تحمل وزن مثل پیاده روی در انباشت کلسیم در استخوان موثرتر هستند. و ورزشهایی که فشار و تحمل استخوانی ندارند کمتر از پیاده روی در این مسئله اثر مثبت دارند.
.
4-از مصرف افزایش دهنده های پوکی استخوان مثل قهوه و نوشابه فراوان و … خودداری کنید.
به یاد داشته باشید که : مصرف نیم لیتر روزانه شیر 50 درصد نیاز افراد بالغ به پروتئین و 100 درصد نیاز آنها را به کلسیم تامین میکند.
.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 28, 2017 در Uncategorized

 
 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: