RSS

این خوراکی‌ ها ریزش موهایتان را در لحظه متوقف می‌کند

24 ژوئن

hair loss.jpg

این خوراکی‌ ها ریزش موهایتان را در لحظه متوقف می‌کند
.
ریزش مو خسته‌کننده و استرس زاست. این گزارش بهتان کمک می‌کند که از ریزش موهایتان جلوگیری کنید و از چگونگی سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
.
1- جلوگیری از عدم تعادل مواد معدنی
کنترل کردن مواد معدنی و ویتامین‌های بدن کمی کار دشواری است اما یکی از مهم‌ترین موارد در جلوگیری از ریزش و سلامت موها جلوگیری از عدم تعادل مواد معدنی و ویتامین‌هاست. در ادامه ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای داشتن موهایی سالم را معرفی می‌کنیم.
.
2- رژیم غذایی
وابستگی به غذاهای آماده و نیمه آماده، کنسرو ها و غذاهای فراوری شده برای موهای شما فاجعه آفرین هستند. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین‌ها سلامت موهایتان را تضمین می‌کند.
.
3- استرس
یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین فاکتورهای ریزش مو داشتن استرس مزمن است چرا که استرس و اضطراب بدن را از ویتامین‌های موجود تهی کرده، و همچنین از جذب مجدد مواد مغذی نیز جلوگیری می‌کند.
.
4- آلودگی هوا
در جهان صنعتی امروزی، در همه جهان هوا دارای موادی چون جیوه، کادمیم، سرب، آلومینیوم، نیکل و دیگر فلزات است. این مواد موجود در هوا باعث عدم تعادل مواد معدنی در بدن شده و افرادی که مستعد ریزش مو هستند را سریع‌تر درگیر می‌کند.
.
5- مصرف بیش از اندازه مکمل
اگر شما مقدار نادرستی از مکمل‌های غذایی استفاده کنید در بدنتان مواد معدنی بیش از اندازه تولیده می‌شود. وجود مواد معدنی زیاد و کم هردو دردسرساز هستند و موجب ریزش مو می شوند
.
6- 4 مواد معدنی که ریزش مویتان را متوقف می‌کند!
این لیست کوتاه اما بسیار مفید، برای داشتن موهایی سالم ضروری هستند. این چهار مواد معدنی عبارتند از:
1.روی: این ماده مسئول بازسازی سلول‌های مو به طیف گسترده ای از توابع آنزیمی در بدن است. کمبود روی خیلی سریع شما را درگیر ریزش مو می‌کند. خوراکی‌هایی چون آجیل، عدس و تخم مرغ سرشار از روی هستند و توصیه می‌شود به زنان از این دسته مواد غذایی بیشتر استفاده کنند.
.
2.ویتامین A: این ویتامین محافظ سرسخت مویتان در برابر رادیکال‌های آزاد است. اگر ویتامین A به اندازه کافی به بدنتان نرسد موهایتان خشک و شکننده می‌شود و همچنین درگیر خارش موی شدید شده و موهایتان مستعد ریزش می‌شود. هویج، کدو حلوایی، مرکبات، سیب زمینی شیرین، سبزیجات، کلم پیچ و اسفناج از منابع غنی ویتامین A است.
.
3.بیوتین: این ویتامین که با حرف H شناخته شده است نقش مهمی در تقویت مو ایفا می‌کند. بیوتین یک قسمت مهم از آنزیم‌های متابولیزه کننده چربی، کربوهیدرات و سایر مواد معدنی است. البته کمبود بیوتین به ندرت در بدن اتفاق می‌افتد و بیشتر افرادی که از نوشیدنی‌های الکلی استفاده می‌کنند را درگیر می‌کند. مواد غذایی چون گل کلم، قارچ، سویا، ماهی ساردین، بادام زمینی و تخم مرغ سرشار از بیوتین هستند.
.
4.آهن: یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در بدن آهن محسوب می‌شود و کمبود آن خطرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد. اکسیژن رسانی به موها یکی از وظایف این ماده حیاتی در بدن است و در صورت کمبود آن رشد مو آهسته و ریزش مو شدید می‌شود. گوشت قرمز، مرغ و ماهی، نخود، عدس، اسفناج و حبوبات منابع غنی آهن به حساب می‌آیند.
.
البته دقت داشته باشید در مصرف گوشت قرمز اعتدال را رعایت کنید. شما باید بیش از 18 میلیگرم درروز به بدنتان آهن برسانید.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئن 24, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: