RSS

کنترل هورمون های زنانه و مردانه با مواد غذایی

14 مهٔ

هورمون.jpg

کنترل هورمون های زنانه و مردانه با مواد غذایی
.
• هورمون های مردانه
تستوسترون اصلی ترین هورمون مردانه بوده و در افزایش رشد استخوانها و قدرت عضلانی مردان خصوصا در دوران بلوغ و در سنین باروری بر میزان تولید سلول های جنسی آن ها بسیارموثراستاز این رو این هورمون در رشد، سلامتی وباروری مردان نقش بسزایی دارد.
رژیم غذایی نقش مهمی در سطح تستوسترون بدن بازی می کند. مواد غذایی سرشار از سویا، آرد سفید می تواند سطح این هورمون را کم کند.از سوی دیگر موادغذایی همچون انگور، ماهی تن، انار و تخم مرغ به عنوان غذاهایی که سبب افزایش تستوسترون می شوند شناخته شده اند.
.
.
• تنظیم هورمون های زنانه
سه هورمون استروژن مهم که در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شوند، استریول، استرادیول و استرون هستند. استروژن‌ها بیشتر در تخمدان‌ها ساخته شده و به نام هورمون‌های زنانه شناخته شده است البته در بدن مردان نیزمقدار کمی از این هورمون وجود دارد. استروژن در خانم ها در تنظیم دوره ماهیانه و محافظت از استخوان ها موثر است.
.
رژیم غذایی نقش عمده ای درهورمون زنانه استروژن دارد. تعادل وزن به حفظ سطح این هورمون کمک می کند زیرا در صورتی که وزن شما کمتراز حد معمول باشد دتولید این هورمون کم می شود. از طرفی سطح استروژن زیاد که عامل موثر در خطر ابتلا به سرطان پستان است با چاقی ارتباط دارد.
غلات سبوس دار، سویا، میوه و سبزیجات تازه به خصوص کلم بروکلی، گل کلم و کلم می تواند به حفظ سطح استروژن کمک کند.
.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 14, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: