RSS

مواد طبیعی مفید برای پیشگیری از ابتلا به کم خونی

10 مهٔ

کم خونی.jpg

مواد طبیعی مفید برای پیشگیری از ابتلا به کم خونی
.
1- انواع گوشت
گوشت های حیوانی حاوی مقدار زیادی آهن بوده و به راحتی جذب بدن می شوند. استفاده از انواع گوشت روشی سریع برای جلوگیری از کم خونی است. جگر، گوشت گاو، میگو و غیره جزو غنی ترین منابع آهن به شمار می آیند..
.
.
2- حبوبات
انواع لوبیاها، نخود، عدس و لپه حاوی بیشترین مقدار آهن بوده و برای همه ی اشخاص خصوصا افراد گیاهخوار سفارش می شود.
.
.
3- میوه های خون ساز
موزها و انگوراز مهم ترین میوه های حاوی آهن قرار دارند. البته انجیر نیز در رتبه های بعدی است و میزان زیادی آهن به بدن می رساند. استفاده از این سه میوه ی خوشمزه سبب افزایش میزان آهن و هموگلوبین بدن می شود.
.
.
4- سبزیجات آهنین
اشخاص گیاهخوار که گوشت استفاده نمی کنند باید از راه های دیگر به فکر جذب آهن مورد نیازشان باشند. این اشخاص می توانند با وارد کردن سبزیجات آهنین مانند اسفناج و سبزیجات سبز دیگری مانند بروکلی و غیره میزان دریافتی آهن بدنشان را زیاد کنند. سیب زمینی با پوست، چغندر، گوجه فرنگی و کدوحلوایی از دیگر منابع گیاهی آهن محسوب می شوند.
.
.
5- کاهو و کم خونی
کاهو یکی از درمان های طبیعی برای درمان کم خونی است. زیرا این ماده ی غذایی سرشار از میزان قابل توجهی آهن است. کاهو یک ماده ی غذایی تقویت کننده است که برای بهبود جذب آهن توسط بدن قابل استفاده است. در هر وعده غذایی سالاد کاهو میل کنید.
.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 10, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: