RSS

پنج راه ساده برای کاهش استرس

14 آوریل

stress.jpg

پنج راه ساده برای کاهش استرس
استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. بدن انسان چنان طرح شده است که بتواند هر ماه دو تا سه مورد استرس شدید را تجربه کند.
.
همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می‌شویم که می‌تواند وقت و انرژی ما را بگیرد.
.
پنج روش ساده و کم هزینه برای کاهش استرس و بهره مند شدن از یک زندگی شاد :
.
۱-عاملی را که موجب استرس در شما می‌شود شناسایی کنید. اگر بتوانید بفهمید چه چیزی یا چه زمانی باعث بروز استرس می‌شود، گام بعدی این خواهد بود که از آن پرهیز کنید. شناختن عوامل استرس‌زا، ارزان ترین راه برای خنثی کردن آن است.
.
.
۲-بیشتر بخوابید. بدن برای این که بتواند کار خود را آنطور که طراحی شده انجام دهد، به میزان مشخصی استراحت نیاز دارد. انجمن روانشناسی آمریکا می‌گوید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواب اضافی در هر شب، به شما کمک خواهد کرد شادتر و سالم‌تر باشید. اگر به اندازه کافی نخوابید، موجب خواهد شد بدون آن که حتی خود بدانید، دچار استرس شوید. اگر از جمله کسانی هستید که با وجود خوابیدن، باز هم احساس خستگی و استرس می‌کنید، بهتر است کمی بیشتر بخوابید. اگر مشکل خوابیدن دارید، از داروهایی که در دسترس است، استفاده کنید.
.
.
۳-خطرات بیشتری را بپذیرید. شاید کمی غیرعادی به نظر برسد، اما واقعیت دارد. همه ما کارهایی داریم که همیشه می‌خواستیم انجام دهیم، اما می‌ترسیدیم. از رها کردن شغلی مطمئن، که در عین حال از آن متنفریم، تا راه انداختن کسب و کار شخصی یا حتی مسافرت. وقتی با پرسش‌هایی مانند «آیا باید، آیا می‌توانم و امثال اینها» روبرو می‌شوید، بنشینید، خوب فکر کنید و سعی کنید به استرس پایان دهید. یادمان باشد که ما هر روز زندگی می‌کنیم، اما فقط یک بار می‌میریم. زمان مرگ هم معلوم نیست، بنابر این خطر را بپذیرید و کاری که واقعا دلتان می‌خواهد را انجام دهید. آنگاه بدنتان سپاسگزار شما خواهد بود.
.
.
۴-بودرمانی. استفاده از روغن‌های گرفته شده از گیاهان یا سوزندان گیاهان دارویی و معطر، برای تقویت آرامش روحی و جسمی مؤثر است. نکته مهم در استفاده از چنین روش‌هایی، این است که اگر بطور منظم این کار را انجام دهید، می‌توانید تا بیش از ۴۰ درصد از استرس خود کم کنید.
.
.
۵-بهتر بخورید. اغلب این جمله را می‌شنویم که «تو همانی که می‌خوری هستی.» درست است؛ اگر زیاد از غذاهای آماده استفاده می‌کنید، انتطار نداشته باشند که بدن شما به شیوه‌ای مثبت پاسخ دهد. خوردن غذای سالم آنقدرهم که احتمالا فکر می‌کنید گران نیست، می‌توانید آن را با بودجه‌ای که دارید تطبیق دهید.
.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در آوریل 14, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: