RSS

توصیه هایی جهت کاهش نفخ معده

07 آوریل

نفخ.jpg

توصیه هایی جهت کاهش نفخ معده
.
🔹 غذاهایی را که باعث ایجاد نفخ می شود مشخص کنید و به تدریج مصرف آنها را کاهش دهید. این مواد شامل حبوبات ،کلم، کاهو ،بروکلی، پیاز و سیر می باشند.
.
🔹 نوشیدنی های گازدار نیز باید از برنامه غذایی حذف شوند. گاز 2co موجود در حباب های این نوشیدنی ها باعث نفخ می شود و گاز، تخلیه معده را کند می کند.
.
🔹 از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی سوربیتول و فروکتوز افزودنی هستند اجتناب نمود.
.
🔹 مکمل های فیبردار و غذاهای سرشار از فیبر نشانه های نفخ را تشدید می کنند.
.
🔹 گاهی اوقات نفخ به یبوست مربوط می شود و لذا ابتدا باید این مشکل را برطرف کرد.
.
🔹اگر پس از مصرف شیر یا محصولات لبنی دچار نفخ می شوید، باید یا انواع بدون لاکتوز این محصولات را مصرف کنید و یا لبنیات را همراه با قرص های حاوی آنریم لاکتاز استفاده کنید.
.
🔹مصرف عرق نعناع، زیره سبز، زیره سیاه و زردچوبه گاز رودها و نفخ را کاهش می دهند.
.
🔹 بهتر است وعده های غذایی را در حجم کم و دفعات زیاد استفاده نمائید.
.
🔹 روزانه آب کافی(تا هشت لیوان) بنوشید، کمبود مایعات بدن باعث ایجاد یا تشدید یبوست شده به افزایش نفخ کمک می کند به ویژه اگر غذاهای فیبردار مصرف شود.
 
🔹غذاهای تازه و طبیعی مصرف کنید و از مصرف غذاهای سرد و بسته بندی شده اجتناب نمائید. یک علت توصیه عدم مصرف این غذاها کاهش دریافت نمک است. مصرف زیاد نمک سبب جذب مقدار فراوانی آب از معده می شود.
.
🔹مصرف زیاد قهوه، چای و شکلات باعث تحریک هاضمه و ایجاد نفخ می شوند.
.
🔹 هضم چربی دشوار است و ممکن است باعث اسپاسم و در نتیجه نفخ شود. پس از مصرف غذاهای پرچرب پرهیز کنید.
.
🔹 برای کاهش خاصیت نفخ آوری لوبیای پخته، می توان لوبیا را 24ساعت درون آب خیساند و سپس آب پز کرد. اما این کار دیگر مواد مغذی را نیز از لوبیا خارج می سازد.
.
🔹پختن غذاها، هضم آنها را راحت تر می کند.
.
🔹جویدن آدامس باعث بلع مقادیر زیاد هوا شده و بنابراین باید از آن پرهیز کرد.
.
🔹 قدم زدن پس از صرف غذا حرکات روده ها را تحریک می کند و باعث کاهش نفخ می شود.
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در آوریل 7, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: