RSS

بایگانی روزانه: مارس 5, 2017

تسلا درست می گفت

tesla.jpg

Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مارس 5, 2017 در Uncategorized

 

اضطراب ، درک مغز از واقعیت را به هم می ریزد

اضطراب.jpg

اضطراب ، درک مغز از واقعیت را به هم می ریزد.
.
این که گه گاهی دچار اضطراب شوید، طبیعی است و بخشی عادی از زندگی انسان محسوب می شود. اضطراب در بسیاری جهات می تواند به سود ما باشد.
اما باید به این مساله نیز توجه داشت که یک رویداد احساسی می تواند زمینه ساز تغییراتی در مغز شود که ممکن است به اضطرابی تمام عیار منجر شوند.
.
• هنگام اضطراب چه اتفاقاتی در مغز رخ می‌دهند؟
این مهم است که اضطراب را از یک اختلال اضطراب تشخیص دهید. اضطراب اصطلاحی است که برای فعال شدن آمیگدالا، و هر افکار یا احساسات پس از آن در نظر گرفته می شود. در اختلال اضطراب فرد شرایطی که به آن اشاره شد را به روش هایی تجربه می کند که موجب پریشانی بیش از اندازه می شود. اضطراب می تواند خوب یا بد باشد، اما اختلال اضطراب همواره بد است.
.
زیست شناسان تکاملی فرض می کنند که اضطراب یک صفت مغزی است که در سال های اولیه حیات انسان توسعه یافته است.
در آن دوران، انسان ها مجبور به حفظ هوشیاری خود در برابر انواع مختلف تهدیدات بودند و این شرایط اغلب مساله مرگ و زندگی بود.
امروزه، اضطراب را به عنوان یک پاسخ «جنگ یا گریز» می شناسیم. در شرایطی که ممکن است همانند گذشته با حیوانات وحشی مواجه نشویم، اما عوامل استرس‌زای خارجی در جوامع مدرن می توانند به همان اندازه قدرتمند باشند.
.
اما پژوهشگران کشف کردند که افراد مبتلا به اضطراب توانایی کمتری در تمایز بین یک محرک خنثی و امن و انواع دیگر محرک ها دارند.
به بیان دیگر، اضطراب یک پدیده رفتاری ایجاد می کند که درک مغز از واقعیت را به هم می ریزد.
دانشمندان علوم اعصاب این پدیده را «تعمیم افراطی» می نامند.
اضطراب و تعمیم افراطی به طور موثر ساختار مغز را تغییر می دهند، تغییری فیزیولوژیک که به نام انعطاف پذیری مغز شناخته می شود.
این تغییرات در ساختار مغز می توانند مثبت یا منفی باشند.
به عنوان مثال، انعطاف پذیری مغز ممکن است به یک قربانی سکته مغزی اجازه دهد دوباره برخی یا همه توانایی های مغزی پیشین خود را بازیابد.
از جنبه منفی، مواجهه مداوم با استرس ممکن است ساختار مغز را تغییر دهد. در این مورد، این تغییرات ممکن است موجب شوند تا زندگی فرد در حالت مداوم ترس، اضطراب، افسردگی و غیره قرار بگیرد.
.
 
 
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مارس 5, 2017 در Uncategorized

 

علل و مراحل تسکین معده درد صبحگاهی

stomach pain.jpg

علل و مراحل تسکین معده درد صبحگاهی
.
1- سری به دستشویی بزنید
به گفته دکتر استیون فیشر Steven Fleisher رئیس بخش گوارش و مدیر آندوسکوپی مرکز بیماری های گوارش و کبد در مرکز پزشکی MedStar Franklin Square : تعیین علت دل درد کار سختی است، ولی اگر درد در ناحیه پایینی شکم بود می تواند نشانه سندرم روده تحریک پذیر باشد.
گرفتگی ای که احساس می کنید ممکن است تلاش دستگاه گوارشی برای شروع کار پس از خواب شبانه باشد که در این صورت رفتن به دستشویی می تواند به شما کمک کند.
مشخص است که با رفتن به دستشویی و اجابت مزاج، معمولا درد و ناراحتی ای که به دلیل این فرایند ایجاد شده رفع خواهد شد.
.
.
2- با پزشکتان تماس بگیرید
از آنجا که درد معده از جمله دردهای مبهم است برای رفع نگرانی بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. بسته به عواملی مانند محل و احساس درد دکتر می تواند توصیه های لازم را به شما نموده و شما را برای عکسبرداری بفرستد. بهتر است از پزشک عمومیتان نوبت گرفته یا از درمان های خانگی استفاده کنید.
به گفته دکترجاناتان کوهن Jonathan Cohen، استاد بالینی پزشکی در دانشگاه کونکورد: از این که با پزشکتان تماس گرفته و در مورد بیماریتان صحبت کنید، ضرر نخواهید کرد. دکتر با پرسیدن چند سوال می تواد به بهتر شدن حالتان کمک کند، توجه به این زنگ خطر حرکتی هوشمندانه است.
اگر در حال حاضردردتان شدید است، اسهال خونی یا استفراغ دارید و یا احساس سرگیجه می کنید، پس در حال حاضر درمان اساسی نیاز شما نیست، شما نیاز به مسکن دارید، پس با پزشکتان تماس بگیرید.
.
.
3- از افرادی که همراه شما غذا خورده اند پرس و جو کنید
می ترسید که دچار مسمومیت غذایی شده باشید؟ اگر در رستوان غذا خورده اید ممکن است خبر بیمار شدن سایر افراد هم به گوشتان برسد. با خانواده خود یا هر کس دیگری که با شما شام خورده صحبت کنید و ببیند آیا علایم مشابهی دارد. به گفته دکتر فلایشر Fleisher” در صورت وجود مسمومیت غذایی اغلب بیشتر از یک نفر به آن مبتلا می شوند. ”
.
.
4- خودتان صبحانه را آماده کنید
اگر درد معده تنها نشانه ای است که دارید و هنگام خوردن احساس تهوع ندارید نیازی نیست صبحانه خود را حذف کنید.
به گفته دکتر کوهن فرستادن خوراکی به معده می تواند هر گونه مشکل ایجاد شده را کاهش دهد. به گفته دکتر دیوید گرین David Greenwald مدیر گوارش بالینی و آندوسکوپی بیمارستان مونت سینای نیویورک: از ساندویچ تخم مرغ چرب هر روزه صرف نظر کنید. سعی کنید خوراکی های شیرین و مطلوب تر یا خوراکی هایی که هضمشان راحت تر است را استفاده نمایید.
او پیشنهاد می هد که از مصرف غذاهایی که هضم شان سنگین است صرفه نظر کنید.
.
.
5- فنجان دوم قهوه تان را ننوشید
نگران نباشید، از شما نمی خواهیم که کلا از قهوه صرف نظر کنید، ولی اگر رفلاکس اسیدی عامل ایجاد مشکل شکمتان باشد، مصرف قهوه را کاهش دهید.
به گفته دکتر فیشر : کافئین مشکلات گوارشی افراد را مضاعف می کند. یکی از این موارد ایجاد فشار بر روی دریچه مری و معده است که باعث می شود اسید معده راحت تر به بیرون بپاشد. به علاوه باعث می شود کار روده سخت تر شده و منجر به اسهال شود. به گفته دکتر گرنوالد Greenwald اگر فکر می کنید قهوه مقصر است سعی کنید به مدت یک هفته آن را ترک کنید.
.
تنها راه تشخیص همین است که برای یک دوره مشخص مصرف قهوه را قطع کنید و ببینید آیا علائم بهتر می شوند یا خیر. حذف قهوه برای همیشه کار سختی است ولی برای یک هفته قابل تحمل است. اگر شما دچار یبوست و در نتیجه ورم شکم شده اید کافئین می تواند به روان شدن شکم کمک کرده و در تسکین درد هنگام دستشویی کمک کننده باشد.
.
.
6- تردمیل را دریابید
به گفته دکتر فیشر ورزش به رفع مشکلات گوارشی کمک می کند، پس با ادامه ورزش صبحگاهی تان می توانید مشکلات شکمتان را حل کنید. فقط اگر درد غیر قابل تحمل شده بود به بدنتان فشار نیاورید. فقط در صوری به ورزش ادامه دهید که دردتان تا حدودی کاهش پیدا کند. اگر تغییری در دردتان ایجاد نشد فعالیت فیزیکی را تا زمانی که مشکل حل نشده کنار بگذارید.
.
.
7- درد و فشار را متوقف کنید
به گفته دکتر فیشر برای رهایی از دردتان به داروهای بدون نسخه ای (OTC) Over-the-counter drug که دارید نگاهی بیندازید. مستقیما به سراغ داروهای مهار کننده اسید معده بروید. از قبیل نکسیوم Nexium که با جلوگیری از ترشح آنزیم های دیواره معده، اسید معده را کاهش می دهد. حداکثر ۱۰ تا ۱۴ روز می توانید این داروها را مصرف کنید.احتمالا در این مدت خطری ایجاد نکرده و موثر عمل می کنند و شما را از درد ناگهانی خلاص می کنند. ولی اگر دردتان درمان نشد مصرف دارو را کنار گذاشته و با پزشکتان مشورت کنید به خصوص اگر عوارض جانبی مانند اسهال داشتید یا درد معده شدیدتر شده و دچار گرفتگی عضلات شدید.
.
.
8- داروهای ضد نفخ را امتحان کنید
داروهای بدون نسخه ضد نفخ که معمولا شامل داروی سایمتیکون simethicone هستند می توانند درد و احساس نفخ معده شما را درمان کنند. به گفته دکتر گرینوالد این داروها حباب ها را از بین می برند بنابراین اگر یک لیوان آب بنوشید، در واقع با آن یک لیوان مقداری هم هوا را بلعیده اید که در معده شما ایجاد حباب می کند. این حباب ها باید بترکند و این همان کاری است که باید معده شما انجام دهد و اگر معده شما توانایی آن را ندارد باید از داروهای ضد نفخ مانند سایمتیکون استفاده کنید. از آنجا که بدن شما سایمتیکون را جذب نمی کنید این دارو هیچ گونه عوارضی نداشته و می توانید ۴ بار در روز بدون نگرانی آن را مصرف کنید.
.
.
9- داروی ضد اسید معده/ضد ترش کردن معده استفاده کنید
یک گزینه دیگر برای استفاده از داروهای بدون نسخه در مواردی که درد خیلی شدید نیست استفاده از داروی ضد اسید معده/ضد ترش کردن معده است. به گفته دکتر فلایشر ” این داروها احتمالا جلوی بیش از حد شدن مشکل را گرفته و دردتان را فوری تسکین می دهند. ولی این داروها فقط علایم را از بین می برند و مشکل را رفع نمی کنند. پس اگر درد بهتر نشد با پزشکتان مشورت کنید.
.
.
10- داروهای خانگی را امتحان کنید
روغن نعنا، زنجبیل و زردچوبه درد شما را اگر در اثر نفخ و گاز معده باشد تسکین می دهند. به گفته دکتر کوهن ” آن ها به معده خالی که درد می کند و جذب غذا کمک می کنند. اگر مشکلتان به خاطر بازگشت اسید از معده به مری (رفلاکس) است نعنا می تواد مشکل شما را بدتر کند که در این صورت بهتر است داروهای خانگی که برای سوزش سر دل استفاده می شوند را جایگزین کنید. ”
.
.
11- شکمتان را گرم کنید
به گفته دکتر فیشر یک کیسه آب گرم می تواند به از بین بردن درد شکم کمک کند به خصوص اگر عامل درد سندرم روده تحریک پذیر IBS باشد. ” از بطری ها یا کیسه های آب گرم قدیمی که ممکن است بیش از حد داغ شده و پوستتان را بسوزاند استفاده نکنید و سعی کنید با مدل های جدید تر آن ها را جایگزین کنید. ” کیسه های آب گرم که قابلیت قرار گرفتن در مایکروفر را دارند بهترین گزینه برای خفیف کردن دردهای مزمن IBS هستند. ”
.
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مارس 5, 2017 در Uncategorized

 
 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: