RSS

توالت فرنگی یا ایرانی؟

17 فوریه

فرنگی.jpg

توالت فرنگی یا ایرانی؟
.
با وجودی که رئیس انجمن فیزیوتراپی گفته است:
استفاده از دستشویی‌های ایرانی بیش ترین فشار را به زانوها وارد میکند کاسه دستشویی ‌های معمولی در کشور جمع شود و مردم از دستشویی فرنگی استفاده کنند!
به تازگي ديده مي شود وسيله هايي را براي تبديل توالت فرنگي به ايراني ساخته اند تا در مكان هايي حتي خارج از فرهنگ استفاده از توالت ايراني ، مردم از اين توالت استفاده كنند تا از معايب و عوارض توالت هاي فرنگي در أمان بمانند!
بیائید و ببینیم که کدام بهتر است؟ ایرانی یا فرنگی؟
.
• ابتدا به مقايسه نحوه قرار گرفتن و وضعيت دفع در هر دو توالت بپردازيم:
در هنگام استفاده از توالت ايراني يا توالت شرقي يا توالت آسيايي ، ماهيچه هاي ران و عضله شكن به قسمت فراخ روده بزرگ ( سيگموئيد ) فشار مي آورد و اگر وزن بر روي پاي چپ بأشد در حداقل زمان فضولات دفعي خارج ميگردد.
فقط در حالت فشار به سيگموئيد است كه روده به طور كامل تخليه مي شود و حتي از انتهاي طحال تا انتهاي مخرج به يكباره دفع صورت ميگيرد و فرد احساس سبكي و راحتي مي كند و اين سنگيني روي مثانه هم فشار آورده و آن را هم تخليه مي كند.
در هنگام استفاده از توالت فرنگي ، وقتي فرد روي توالت مي نشيند ، » ايليو سكال » ( دريچه بين روده كوچك و بزرگ در سمت راست بدن ) در حالتي قرار ميگيرد كه به آن فشار مي آيد و دفع به راحتي صورت نمي گيرد و در عين حال قسمت بالاي ران كاملا به شكم فشار نمي آورد و باعث تخليه كامل و راحت نمي شود و در نتيجه اين امر در دراز مدت موجب بيماري هاي روده بزرگ و كلون مي شود .
.
.
• توالت فرنگي و يبوست :
مي توان گفت يكي از شايع ترين بيماري هاي دستگاه گوارش ، بيماري يبوست يا خشكي مزاج است كه باعث مي شود توده دفعي در روده بزرگ سفت شده و به راحتي دفع نشود. علت اصلي يبوست سرعت كم عبور مواد از روده و يا اختلالات دفع مي باشد.البته برخي از بيماري ها هم نظير بيماري ديابت و كم كاري تيروئيد و ….. و البته هضم نامناسب مواد غذایی و مصرف برخي داروهاي ضد فشار خون و يا كاهنده ي چربي خون هم در ايجاد يبوست نقش دارند.
.
نشستن در وضعیت «چمباتمه» امکان تخلیه راحت و کامل روده را فراهم کرده و در این شرایط خطر باقی ماندن مدفوع در روده که از عوامل کلیدی ابتلا به سرطان روده و آپاندیسیت محسوب می‌شود، کاهش می‌یابد.
.
فرد در این وضعیت نشستن، مجبور به فشار وارد کردن به روده برای تخلیه کامل مدفوع نیست که این امر باعث کاهش آسیب‌های وارده به لگن، بواسیر و حتی حملات قلبی می‌شود.
.
.
• توالت فرنگي و بيماري هاي مقاربتي:
بيماري ها و عفونت هاي انتقالي تماس جنسي ، فقط هنگام مقاربت هاي جنسي و از طريق خون و مايعات جنسي فرد آلوده منتقل مي شود و إمكان ندارد به بيماري هايي مانند كلاميديا ، سوزاك، سيفليس و ايدز از روي نشستن روي توالت فرنگي مبتلا شويم زيرا اين باكتري ها و ويروس ها نمي توانند خارج از بدن فرد به مدت طولاني زندگي كنند.
اما ويروس عامل تبخال تناسلي مي تواند از طريق تماس پوستي هم انتقال پيدا كند. عفونت تريكومونايي هم يك بيماري عفوني است كه از راه تماس مستقيم جنسي يا تماس اندام تناسلي با حوله خيس و يا صندلي خيس توالت فرنگي إيجاد مي شود البته ، احتمال ابتلا به آن از راه مقاربت خيلي بيشتر است .
به نظر مي رسد استفاده از توالت هاي فرنگي مكان هاي عمومي خطر انتقال بيماري هاي پوستي نظير كورك ، قارچ پوستي و انواع دمل و تبخال بيشتر است اما در مكان هايي كه قسمت نشيمنگاه توالت فرنگي مرتب تميز مي شود ، مي توان از آن استفاده كرد.
.
.
• نكاتي كه بايد بيشتر درباره توالت چه ايراني و چه فرنگي بدانيد:
١- اگر از توالت فرنگي استفاده مي كنيد حتما ابتدا درب توالت فرنگي را گذاشته بعد سيفون را بكشيد تا بخارات و سموم آن خارج نشود.
٢- خانم هاي باردار در دوره ي بارداري خود براي حفظ سلامت ستون مهره ها و پيشگيري از كمر درد مي توانند از توالت ايراني استفاده نكنند.
٣- هنگام استفاده از توالت ايراني به وضعيت صحيح نشستن دقت داشته باشيد.
٤-توالت فرنگي و محل نشستن را مرتبا تميز كنيد و به نوع شوينده هم توجه كنيد تا خطر ابتلا به التهاب هاي پوستي اطراف باسن و ران را به حداقل برسانيد.
٥-بهتر است در مورد استفاده از توالت فرنگي هاي مكان هاي عمومي از دستمال كاغذي مخصوص نشيمنگاه استفاده شود.
٦- سعي كنيد حوله و مسواك را در دستشويي قرار ندهيد تا در معرض بخارات سمي نباشند.
.
.
• و اما بهترين حالت اين است كه هم زمان هر دو توالت را در خانه داشته باشيم كه اگر فردي دچار تكرر ادرار يا كهولت سن يا آسيب مفاصل زانو بأشد بتواند از توالت فرنگي استفاده كند.
.
.
• براي استفاده از توالت ايراني يا شرقي بهتر است به نحوه صحيح نشستن آن دقت شود :
پاها را به عرض لگن باز كرده و مي ايستيم ، زانوها را تا مي زنيم و روي زمين چمباته مي زنيم . اگر در ناحيه مفاصل يا زانو احساس درد وجود داشت كمي وزن را به جلوي كف پا منتقل ميكنيم. اين حركت لگن ها را باز ، مفاصل ران را نرم و فرايند را كاملا تنظيم ميكند .
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در فوریه 17, 2017 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: