RSS

تمرین ساده برای رفع غبغب

27 دسامبر

1

تمرین ساده برای رفع غبغب
.
غبغب توده ای از چربی است که معمولا به دلیل اضافه وزن در قسمت زیر چانه ایجاد می شود ولی دلایل دیگری نیز ممکن است در ایجاد آن نقش داشته باشد. معمولا بر اثر تغییرات شدید وزن و افزایش سن غبغب به وجود می آید.
پوست در قسمت زیر چانه قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می شود، عضله پلاتیسما که زیر فک تا گردن امتداد دارد بر اثر بی تحرکی شل شده و ایجاد غبغب می کند.
به طور کلی در افراد و گروه های سنی مختلف دلایل به وجود آمدن غبغب متفاوت است.
در سنین جوانی غبغب بر اثر شل شدن پوست و ضعف عضله ایجاد می شود، در افراد میانسال غبغب نتیجه جمع شدن چربی و کاهش قابلیت ارتجاعی پوست می باشد.
روش های درمانی زیادی برای رفع غبغب وجود دارد. بسیاری از افراد تصور می کنند تنها با انجام عمل جراحی می توانند از این مشکل رهایی پیدا کنند ولی خوشبختانه تمرینات ورزشی ساده ای برای رفع آن وجود دارد که اگر به طور منظم انجام شود به حل این مشکل کمک می کند.
.
 
۱- لبخند بزرگ
الیزابت گیلفیلان در کتاب تمرینات صورت توضیح می دهد که چگونه یک لبخند بزرگ می تواند چربی زیر چانه را آب می کند. او در ادامه توضیح می دهد که برای انجام این تمرین به پشت روی زمین بدون استفاده از بالشت دراز بکشید پاها را از زانو خم کرده و آنها را روی سطحی مانند تخت به حالت استراحت قرار دهید. دهان خود را به صورت گسترده به صورت لبخند باز کرده و سپس آن را به آرامی در حالی که در برابر بسته شدن مقاومت می کند ببندید. موقعی که لبخند می زنید سر خود را به آرامی بالا آورده و سپس آن را روی زمین قرار دهید. ۷ بار این حرکت را انجام دهید.
.
.
۲- زبان خود را بیرون آورید
این تمرین یکی از ساده ترین تمریناتی است که می توان برای حل مشکل غبغب از آن استفاده کرد. دهان خود را به صورت گسترده باز کنید و زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون بیاورید. برای چند ثانیه در این حالت باقی مانده و سپس زبانتان را به آرامی داخل دهان ببرید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.
.
.
۳- گردش گردن
این تمرین یکی از تمرینات عالی برای کشش عضلات گردن و فک می باشد. این تمرین همچنین برای مواقعی که شانه ها و گردن درد می کند بسیار مفید است. ابتدا به صورتی که ستون فقرات شما کاملا صاف باشد بایستید یک نفس عمیق بکشید و سر خود را به صورتی که چانه شما با شانه تماس پیدا کنید و یا نزدیک آن شود خم کنید. سپس به آرامی سر خود را به گونه ای بچرخانید که چانه شما به قسمت سینه نزدیک شود. این حرکت را برای جهت مخالف هم انجام دهید. در هنگام انجام این تمرین ستون فقرات و شانه شما بایستی صاف باشد.
.
.
 
۴- چانه بالا
به صورت ایستاده یا نشسته طوری که ستون فقرات شما صاف باشد قرار بگیرید. سر خود را به طرف عقب خم کرده به صورتی که صورت شما متمایل به سقف باشد و به سقف نگاه کنید. لب های خود را به گونه ای محکم جمع کنید که گویی می خواهید برای سقف بوسه بفرستید. برای مدت ۵ ثانیه در این حالت باقی بمانید. این تمرین را ده بار تکرار کنید.
.
.
۵- ضربه زدن به غبغب
صورت خود را به سمت جلو و مستقیم نگه داشته و با پشت دست خود ضرباتی را به قسمت غبغب وارد آورید. ضربات نباید خیلی محکم باشد. این تمرین را برای مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه انجام دهید.
.
.
• حرف آخر
شما همچنین می توانید از داروهای خانگی برای حل این مشکل استفاده کنید، ماساژ فک پایین با روغن جوانه گندم که سرشار از ویتامین E می باشد می تواند تا حد زیادی در سفت کردن پوست آن ناحیه موثر واقع شود.
ماسک های دیگر همچون ماسک سفیده تخم مرغ و عسل نیز باعث سفت شدن پوست در این ناحیه می شود. با انجام تمریناتی که گفته شد و استفاده از ماسک های خانگی بیشترین اثر را در کوتاهترین زمان بگیرید.
.
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در دسامبر 27, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: