RSS

بخور بخورها و نخور نخور ها برای درد مفاصل

14 دسامبر

Pain-In-A-Man-s-Body-64510153.jpg

بخور بخورها و نخور نخور ها برای درد مفاصل
.
بخور بخورها:
میگو
 
میگو حاوی مقدار زیادی گلوکزآمین است و گلوکزآمین ماده ای مناسب برای کاهش التهاب مفاصل می باشد. در ضمن میگو مقدار زیادی سلنیوم داشته و چربی اندکی دارد.
.
.
سالمون
 
اگر از خوردن میگو امتناع می کنید و طعم آن را دوست ندارید، می توانید غذای دریایی دیگری را انتخاب کنید. سالمون بهترین منبع تأمین اسیدهای چرب امگا۳ است و این اسیدهای چرب در تعدیل وزن بدن، سلامت قلب و البته بهبود سلامتی مفاصل تأثیر بسزایی دارد. چربی موجود در سالمون نه تنها به علت سرشار بودن از اسید چرب امگا ۳ فوق العاده است، بلکه به خاطر نسبت بالای اسید چرب امگا ۳ به امگا ۶ در آن و محتوی پایین چربی های اشباع شده، حائز اهمیت است.
.
.
بادام
 
اگر واقعاً درصدد یافتن راهی برای افزایش سلامت مفاصل تان هستید، بهتر است حتماً بادام مصرف کنید. بادام نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، (همانند سالمون) و از سوی دیگر منبع غنی ویتامین E و منگنز نیز می باشد. دریافت بیشتر منگنز در رژیم غذایی به افزایش تولید گلوکزآمین در بدن منجر می شود. شما حتی می توانید برای بهره بردن از خواص بادام زمینی و بادام، کره بادام زمینی و کره بادام را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید.
.
.
آناناس
 
این میوه گرمسیری از گذشته دور تا به حال برای بهبود سریع تر زخم ها و جراحات مورد استفاده قرار گرفته است، زیرا آناناس حاوی ماده ای به نام «بروملین» است و بروملین تأثیر زیادی در بهبود زخم ها دارد. بروملین خاصیت ضدالتهابی نیز داشته و به طور کلی خاصیت دارویی دارد، دارویی که التهاب مفاصل را کاهش می دهد و روند بهبود جراحات را تسریع می کند.
.
.
روغن زیتون کاملا طبیعی
 
از آنجایی که روغن زیتون بکر در مرحله نخست فشردن زیتون به دست می آید، خواص آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد باعث افزایش التهابات و درد مفاصل می شوند. روغن زیتون یک چاشنی مناسب است و می توان از آن برای مزه دار کردن سالاد و انواع سبزیجات پخته نیز استفاده کرد.
.
.
فلفل
 
تمام فلفل ها حاوی ویتامین A، C و K هستند؛ اما فلفل قرمز بهترین آنهاست؛ چرا که به طور طبیعی با درد مفاصل مقابله می کند. آنتی اکسیدان های موجود در فلفل، از آسیب دیدگی سلول ها در اثر پیری و افزایش سن، و نیز بیماری و سرطان جلوگیری می کنند. در ضمن فلفل قرمز باعث کاهش التهاب مفاصل می شود. فلفل ها حاوی فیبر بالا هستند و به کنترل وزن بدن نیز کمک می کنند.
.
.
موز
 
اگر می خواهید با کاهش وزن، سلامت بیشتری به مفاصل خود ببخشید، از موز کمک بگیرید. موز یکی از بهترین منابع طبیعی برای تأمین پتاسیم مورد نیاز بدن است و بخوبی به شما احساس سیری می دهد.
.
.
آووکادو
 
آووکادو برای سلامت مفاصل بسیار مفید است. در واقع آووکادو مغذی ترین میوه دنیا محسوب می شود؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هاست و با سرطان، بیماری های قلبی، آرتروز و حتی آب مروارید مبارزه می کند.
.
.
زردچوبه
 
چاشنی فوق العاده از طبیعت، رنگ آن نارنجی است و معمولاً در تمام غذاهای ایرانی و هندی یافت می شود. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند با آرتروز مقابله کند. این چاشنی حاوی موادی است که از سرطان جلوگیری می کنند و مصرف آنها باعث بهبود روحیه و خلق و خو نیز می شود.
.
.
زنجفیل
 
شاید تا به حال نمی دانستید، ولی چای زنجبیلی و غذاهای حاوی زنجبیل، به سلامت مفاصل کمک می کند. چرا که زنجبیـل می توانـد مانـع از تولیـد پروستاگلاندین ها شود. پروستاگلاندین ها موادی هستند که باعث التهاب رگ های خونی و مفاصل می شوند. تنها یک قاشق چایخوری زنجبیل در چای می تواند درد مفاصل را کاهش دهد.
.
.
.
نخور نخورها
.
گوشت قرمز
 
همه ما کباب کوبیده و کباب برگ را دوست داریم، اما اغلب نمی دانیم که این غذاها می توانند به مفاصل آسیب برسانند و باعث بروز درد شوند. مصرف گوشت قرمز به مقدار زیاد می تواند به التهاب مفاصل منجر شود. سایر گوشت ها و مصرف بیش از حد منابع پروتئین حیوانی نیز همین تأثیر را دارد.
.
.
محصولات لبنی
 
پروتئین موجود در محصولات لبنی در برخی افراد می تواند باعث درد مفاصل شود. اگر شما نیز مشاهده کر دید که با مصرف محصولات لبنی درد مفاصل تان افزایش می یابد، سعی کنید برای مدتی آنها را از برنامه غذاییتان حذف کرده و از شیر سویا و یا سایر جایگزین ها استفاده کنید.
.
.
چربی های اشباع شده
 
چربی های اشباع شده عامل اصلی افزایش وزن هستند و باعث ایجاد التهاب می شوند. مصرف چربی های اشباع شده برای کسانی که از درد مفاصل رنج می برند، انتخاب نادرستی است. کره، پنیر، گوشت های چرب و تمام موادی که حاوی چربی های اشباع شده فراوان هستند، باعث افزایش کلسترول خون و خطر بروز بیماری های قلبی عروقی می شوند. آشنایی با انواع چربی ها و مضرات آنها به شما کمک می کند تا بدانید در شرایطی که دارید، چه موادغذایی را بهتر است مصرف کنید.
.
.
کافئین
 
شاید نوشیدن یک فنجان قهوه هر روز صبح شما را سرحال کند؛ اما زیاده روی در مصرف آن اثرات منفی به همراه دارد و یکی از آسیب های ناشی از آن درد مفاصل است. در ضمن کافئین موجود در قهوه باعث از بین رفتن اثر داروهای دیگر می شود. کافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، شکلات و کاکائو نیز وجود دارد.
.
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در دسامبر 14, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: