RSS

روش های بسیار ساده کمتر و سالم خوردن

25 اکتبر

2.jpg

روش های بسیار ساده کمتر و سالم خوردن
.
۱. پیتزای خود را سبک‌تر کنید، با یک دستمال‌کاغذی تمیز روغن موجود در سطح پیتزا را بردارید. طبق یک تحقیقات علمی که به تازگی انجام شده است، یک برش پیتزا که با این روش سبک‌تر شود حدود ۴۰ کالری سبک‌تر از یک پیتزای معمولی خواهد بود،
.
۲. همبرگر خود را کاهوپیچ کنید. اگر هر هفته یک همبرگر مصرف کنید و به‌جای اینکه آن را در نان قرار دهید، کاهو پیچ کنید به‌راحتی در طول یک سال از ورود ۷۰۰۰ کالری اضافی به بدن خود جلوگیری کرده‌اید و این یعنی ۱ کیلوگرم وزن اضافی در طول ۱ سال.
.
۳. به آب مصرفی خود لیمو اضافه کنید
.
۴. برای خودتان بشقاب ۲۵ سانتیمتری بخرید
.
۵. از دقت در نوشیدنی مصرفی خود غافل نشوید.بعد از هر ۲ لیوان نوشیدنی (غیر آب) که مصرف می‌کنید، ۱ لیوان آب بنوشید. به این ترتیب هم میل به نوشیدن سریع‌تر متوقف خواهد شد و هم تمایل به خوردن غذا در شما کاهش می‌یابد.
.
۶. در تجمع و با دوستان، نوع نوشیدنی خود را، آب انتخاب کنید
.
۷. در آشپزخانه خود یک آینه نصب کنید. تحقیقات علمی نشان داده است که نصب آینه در کنار یخچال و یا کابینت خوراکی‌ها می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در کاهش وزن و همچنین انتخاب غذاهای سالم به شما کمک کند.
.
۸. تا زمانی که واقعا احساس گرسنگی نکرده‌اید، غذا نخورید
.
۹. قبل از غذاخوردن مایعات بنوشید
.
۱۰. برای غذاهای مصرفی پرکالری خود جایگزین پیدا کنید
.
۱۱. بجای آسانسور به سمت پله‌ها بدوید
.
۱۲. به تبلیغات تجاری نصف قیمتی مانند یکی بخر دو تا ببر توجه نکنید
.
۱۳. کانال تلویزیون خود را عوض کنید. تنها تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی باعث نمی‌شود تا شما هوس غذا خوردن به سرتان بزند، بلکه نگاه کردن به برنامه‌ها و یا شبکه‌های آشپزی نیز این وسوسه را در شما ایجاد خواهد کرد. پس بهتر است تا می‌توانید از دیدن این نوع برنامه‌ها نیز اجتناب کنید.
.
۱۴. غذای خود را بیشتر بجوید
.
۱۵. به اندازه کافی بخوابید
.
۱۶. قبل از خرید کردن، سیب بخورید. علمی محققین دانشگاه کورنل (Cornell University) نشان­‌دهنده این موضوع است که اگر فردی قبل از خرید کردن غذایی سبک و ساده مانند سیب را میل کند، تمایل کم­تری به خرید مواد خوراکی ناسالم خواهد داشت. دلیل آن هم این است که خوردن وعده غذایی سالم، ذهن شما را هم سالم نگه خواهد داشت.
.
۱۷. خوراکی‌های ناسالم خود را پنهان کنید
.
۱۸. خوراکی‌های سالم را در دسترس خود قرار دهید
.
۱۹. لباس متناسب با بدن ایده‌آلی را که در ذهن‌تان دارید، بپوشید
.
۲۰. با نوشابه رژیمی خداحافظی کنید
.
۲۱. قهوه یا چای خود را تلخ بنوشید. اگر با قهوه و یا چای خود شکر و شیر مصرف می‌کنید، باید بدانید که به طور ناخواسته مقدار زیادی کالری به بدن خود وارد می‌کنید.
.
۲۲. در کنار دست‌­تان مغز بادام نگه‌دارید. به عنوان یک وعده سبک غذایی می‌توانید تعدادی مغز بادام خام در دسترس خود قرار دهید. هر مغز بادام غنی از پروتئین، چربی سالم، ویتامین ای (Vitamin E) و مواد مغذی دیگر است. باید این موضوع را هم یادآور شد که ارتباط مغز بادام با کاهش وزن بارها به اثبات رسیده است.
.
۲۳. دمای محیط اطراف خود را پایین نگه ‌دارید. دمای هوای بالا (گرم) که به طور معمول در اماکن مختلفی چون محل کار، مغازه‌­ها و مراکز خرید، منزل و حتی بیمارستان­‌ها پیش می‌­آید، به مرور زمان می­‌تواند باعث بروز بیماری‌های مختلفی مانند چاقی شود. در نتیجه سعی کنید دمای هوای محیطی را که به طور مداوم در آن حضور دارید، پایین نگه داشته تا از اضافه‌وزن خود جلوگیری کنید.
.
۲۴. عادت نشستن روی صندلی را ترک کنید
.
۲۵. هر چندوقت یک ­بار رنگ بشقاب خود را تغییر دهید. شاید باور نکنید، ولی با اجرای آخرین روشی که در این مقاله کجارو برای شما آورده شده است، به راحتی می‌توانید جلوی پرخوری خود را بگیرید. طبق تحقیقات دانشمندان دانشگاه کورنل آمریکا (Cornell University ) افراد می‌توانند با تغییر مداوم در رنگ بشقاب غذای‌شان، میزان غذای مصرفی خود را کاهش دهند. دانشمندان این تحقیق معتقد هستند که‌ این کار باعث می‌شود تا ذهن فرد به جای مصرف غذا متوجه تغییراتی شود که چشم آن را می‌بیند و همین موضوع باعث کاهش در میزان غذایی مصرفی می‌­شود.
.
 
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اکتبر 25, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: