RSS

انواع رژیم های غذایی

16 اکتبر

vegi.jpg

انواع رژیم های غذایی
.
من اعتقاد راسخی دارم که بدن هر کس، متفاوت است. از طریق تجربیات و دانش خودم، من حالا درک می‌کنم که هر کس، منحصر بفرد است و فقط خودش می‌تواند واقعا بفهمد که چه غذاهایی برای کامل کردن سلامت و تندرستی‌اش در زندگی بهترین خواهد بود.
.
برخی از سبک‌های غذایی که در طول چند سال گذشته محبوب شده اند:
.
*****رژیم غذایی پالئو
در طول سال‌های گذشته از طریق ارتباطش با کراس فیت، بطور فزاینده‌ای محبوب شده است. اما این روش غذا خوردن، هزاران سال است که وجود دارد. ایده‌ی اصلی در پشت این رژیم غذایی، آن است که شما مواد غذایی را در طبیعی‌ترین حالتشان می‌خورید، مانند گوشت، تخم مرغ، سبزیجات، گیاهان غده‌ای، توت‌ها، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها و چربی‌های سالم (روغن نارگیل و یا کره آب شده). شما از خوردن لبنیات، حبوبات، تمام انواع غلات و غذاهای فراوری شده اجتناب می‌کنید، زیرا طبیعت، این مواد غذایی را به روشی که به راحتی برای خوردن در دسترس باشد فراهم نمی‌کند.
.
سبک زندگی پالئو، به شدت خوردن غذاهای ارگانیک، گوشت گاو علف خوار، مرغ و تخم مرغ محلی، روغن ماهی، مقدار قابل توجهی چربی‌های سالم، غذاهای فراوری نشده و حذف قند را ترویج می‌دهد. همچنین افراد را تشویق می‌کند که فعال باشند و برای لذت بردن از فضای باز وقت پیدا کنند، و با بدنشان یکی شوند. دو تن از رهبران مورد علاقه‌ی من در جنبش پالئو، دایان سانفیلیپو از Balance Bites و مارک سیسون از Mark’s Daily Apple هستند.
.
.
*****گیاهخواری
این رژیم غذایی، قرن‌هاست که در سراسر جهان اجرا می‌شود اما در طول دهه ۱۹۸۰ با اولین نسخه از کتاب «رژیم غذایی برای یک سیاره کوچک» توسط فرانسیس مور، محبوبیت پیدا کرد. او ایده سالم‌تر غذا خوردن برای بدنتان را با سالم‌تر خوردن برای این سیاره ترکیب کرد. گیاهخواران محض، هیچ نوع گوشتی مانند گوشت گاو، مرغ، گوشت حیوانات وحشی یا ماهی نمی‌خورند. اما همچنان از فراورده‌های فرعی حیوانات مانند تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست و کفیر که شکلی از پروتئین هستند، استفاده می‌کنند. توفو و غلات مختلف نیز به شدت در این رژیم غذایی توصیه می‌شوند. در پیش گرفتن یک سبک زندگی گیاهخواری، یک راه عالی برای گذار به یک رژیم غذایی وگان است.
.
.
*****وگان
تبدیل شدن به یک وگان، فقط در مورد مواد غذایی نیست که می‌خورید، بلکه یک سبک زندگی است. وگان‌ها از مصرف هر نوع محصول یا فراورده فرعی حیوانی هم پرهیز می‌کنند. بنابراین رژیم غذایی آنها از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات، غذاهای تخمیر شده و محصولات مبتنی بر سویا (سویا باید در حد اعتدال مصرف شود) تشکیل می‌شود. آنها همچنین لباس‌های تولید شده از حیوانات (خز و چرم) را هم نمی‌پوشند و از محصولاتی استفاده می‌کنند که روی حیوانات آزمایش نشده و با بهره برداری از آنها تولید نشده باشد.
.
وگانیسم در طول ده سال گذشته، محبوبیت زیادی به دست آورده و فراتر از آن چیزی است که شما روی بشقابتان قرار می‌دهید. سازمان‌های زیادی وجود دارند که در مورد اثراتی که زراعت کارخانه‌ای روی این سیاره می‌گذارد آموزش می‌دهند، و به دنیا نشان می‌دهند که با مصرف بیش از حد ما و تولید انبوه محصول، چه اتفاقی خواهد افتاد. وگانیسم در میان ورزشکاران نیز محبوب شده است.
.
.
*****غذاهای خام
این سبک از خوردن شامل غذاهایی است که صد در صد خام هستند، عمدتا میوه‌ها و سبزیجات یا مواد غذایی که بالاتر از ۴۷ درجه سانتیگراد حرارت ندیده باشند. غذا خوردن بصورت عمدتا خام، معمولا با صد در صد وگان بودن مرتبط است. اما افراد بسیاری وجود دارند که از یک رژیم غذایی خام پیروی می‌کنند اما شیر خام ارگانیک و غیر پاستوریزه، تخم مرغ و گوشت خام نیز مصرف می‌کنند.
.
در پیش گرفتن یک سبک زندگی با رژیم غذایی خام، یک راه عالی برای سم زدایی و پاکسازی سیستم بدن شماست. از آنجا که مواد غذایی در این رژیم، پخته یا بشدت فراروی نشده اند، بدن شما تمام مواد مغذی، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را برای جذب سریع‌تر و تولید انرژی جذب خواهد کرد.
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اکتبر 16, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: