RSS

من یک زن آمازون هستم

04 اوت

amazon.jpg

من یک زن آمازون هستم.
.
به یاد دارم که مادر و مادربزرگم به من می گفتند که از همسرانشان بسیار ضربه خورده اند و به من تاکید می کردند که به مردها نباید روداد . باید مستقل باشی و هیچوقت دستت جلوی همسرت دراز نباشد. مردها موجوداتی پرتوقع هستند که فقط به فکر منافع خود هستند. پس تا می توانی درس بخوان و کار کن و مستقل باش. حتی اگر ازدواج نکردی یا بچه دار هم نشدی مهم نیست . خودت برای خودت مرد باش . در حال حاضر من از صبح تا بعدازظهر سر کار می روم و کاملا مستقل هستم . همسرم مردی پر از عیب و ایراد است . من زنی هستم که خشم درونی زیادی نسبت به مردان دارم.
.
اوایل با همسرم رابطه نسبتا خوبی داشتیم. کم کم زندگی ما به جای رسید که او گله مند بود: از اینکه چرا خانه مرتب نیست.؟چرا غذا آماده نیست .؟چرا خسته ای و به خودت نمی رسی؟. چرا اینقدر کار می کنی؟ در مقابل من هم به او غر می زنم. از او ایراد می گیرم. همسرم را باسایر مردان مقایسه می کنم و در مورداینکه من زنی موفق و توانمند در اجتماع هستم و او قدر مرا نمی داند صحبت می کنم. با کوچکترین بحثی، اورا تهدید به طلاق میکنم .
.
به او می گویم من هم خسته ام و وظیفه ندارم برای جنابعالی غذا درست کنم و این جنگ قدرت هر روز بین ما ادامه داردو ……..و حالا زندگی ما به جایی رسیده است که دیگر هیچ صحبتی باهم نداریم و اگر هم حرفی باشد نهایتش به دعوا و جروبحث منجر می شود.
.
در گذشته زن خوب زنی بود که نهایت فداکاری را برای همسر و فرزندانش انجام می داد و در این بین زنانی بودند که به خاطر وضعیت خانوادگی خود بسیار آسیب دیدند.
از سال ۱۹۷۰ با جنبش فمنیست و آزادی زنان، ورود آنها به دنیای کار و تساوی حقوق زن ومرد ، مطرح شد و جامعه با تحول عظیمی در نقشها و انتظارات و جایگاه زن و مرد در خانه و اجتماع رو برو شد. علیرغم شعارهای زیبای این جنبش والبته تغییراتی در شرایط زنان، جامعه زنان به سمت آمازون رفت. یعنی زنانی با انگیزه مستقل بودن، رشد و پیشرفت کردن و تبدیل شدن به مردانی که اکثرمسئولیتهای زندگی را برعهده بگیرند. و اینجا بود که زن آمازون متولد شد. زنی که در جهان بدون مرد زندگی می کند و کسی را ندارد که از او دفاع کند. بنابراین به تنهایی می جنگد.
.
چه بسیارند زنانی که ممکن است ازلحاظ اجتماعی از مقام و موقعیت بالایی برخوردار باشند اما در زندگی شخصی خود بشدت ناکام شده باشند . زنان هرروز توسط مادرانشان، رسانه ها ، فمنیست و بلندپروازیها خود درذهنشان انتظارات زیادی از زندگی دارند که این امر باعث شده است که نتوانند با عشق و ارتباطات به خوبی کنار بیایند. در واقع آنان نمی دانند که برقراری ارتباط صمیمانه زن با مرد هیچ ارتباطی با جایگاه زن ندارد.شخصیت آمازون
.
.
ویژگیهای زن آمازون(جنگجو)
1. زیر سوال بردن حس قدرت و مردانگی مرد: یکی از مهمترین ترسهای روانشناختی مردان شکستن اقتدارشان است. آنان از کودکی می آموزند که تو نباید عیب و نقص داشته باشی و اگر ایرادی در تو باشد کل هویت مرد بودن تو زیر سوال می رود. بنابراین یکی از نیازهای اساسی مرد، تایید اقتدار او در کلام و عمل می باشد. زن جنگجو در رابطه با مرد حس قدرت او را زیر سوال می برد و رابطه از رابطه “زن با مرد” تبدیل به رابطه “مرد با مرد”می شود. بنابراین مرد نیز برای دفاع از اقتدارش که با کل هویتش مرتبط است باز زن می جنگد.
.
2. زن جنگجو، تدافعی، خشن و کنترل گر است. صفتی که مردان از آن بیزارند و باعث درهم شکسته شدن پایه های عشق و محبت می شود. مردی که در تمام روز در دنیای کسب و کار سخت و طولانی ، به قدر کافی جنگیده است باید درخانه هم با مشکلات دست و پنجه نرم کند. او از چنین زنی فراری می شود چون تهدید شده است و اقتدارش زیر سوال رفته است. هیچ زنی نمی تواند در رابطه با مرد، وقتی تن به نبرد می دهد پیروز شود .اگر زن تهاجمی و پرسروصدا باشد در مرد این تمایل را بوجود می آورد که از مردانگی خود دفاع کند و متقابلا ضربه بزند(صدای نرم، لطیف و زنانه از قدرت تهاجمی مرد می کاهد). اریک برن یکی از روانشناسان برجسته از بازیهایی در روابط نام می برد که یکی از آنها ، بازی” خدشه دار کردن: است.انگیزه نهانی و ناخودآگاه این بازی، نابود کردن عشق و صمیمیت در یک رابطه است. بنابراین زنی که مدام در جستجوی عیب و ایراد است، ناخودآگاه گرفتار این بازی و تخریب رابطه شده است.
.
3. زن جنگجو در ظرف شیشه ای محروم از هوا و احساسات زندگی می کند. ازلذت طبیعی و خود انگیختگی محروم است و این باعث می شود که همیشه خسته و عصبی باشد. هرچند اغلب در پس این ابر زن، دختری کوچک و ترسو پنهان شده ات که فقط ظاهری محکم و قوی دارد. حذف احساسات طبیعی و متانت زنانه لطمه زیادی به زن وارد نموده است و باعث می شود که او احساس کند که برای شاد زیستن فرصت ندارد.
.
4. زن آمازون در تلاش است تا استقلال و خودکفایی خود را به مرد اثبات کند و این امر باعث بیزاری مرد می شود زیرا برای مرد مهم است که در زندگیش آرزوها و خواسته های همسرش را بر آورده کند. به عبارتی احساس کفایت و شایستگی کند. اما زن آمازون این فرصت را از مرد خود می گیرد.
.
5. دنیای زن آمازون دنیای قدرت است نه دنیای عشق . انگیزه قدرت و عشق دو قطب متضاد هستند ووقتی زن به جای عشق با قدرت ، مقابله می کند کشش مرد را نسبت به خود کاهش می دهد. در جستجوی عشق باید از برخی از انگیزه های قدرت طلبانه چشم پوشی کرد (از طریق رو آوردن به جنبه های مادر، مادونا و معشوقه که بعدا توصیف خواهد شد)
.
6. زن آمازون معتاد به کار وپیشرفت و اهداف بزرگ است . بطوری که فراموش می کند زن بودن، لذتهای ساده و کوچک و در زمان حال زندگی کردن است. این امر موجب اضطراب و تنش درونی او می گردد و باعث می شود که احساس کند هیچ لذتی از زندگی خود نمی برد. در صورتی که آنچه باعث کشش مرد به زن می شود، زنی شاد و آرام است که از فرصتهای کوچک لذت می برد و باعث لذت دیگران می شود(بعد معشوقگی)
.
.
بنابراین، اگر قبلا زنان در بند شوهر و فرزندان بودند الان با کار، هدفهای زیادف پرخوری، روابطی پر از آشوب، تجرد درسنین بالا، طلاق و……دست به گریبان هستند بسیاری از زنان جنگچو دوست دارند اسلحه شان را بر زمین بگذارند و روش جدیدی از زن بودن را تجربه کنند.چرا که روی آوردن به تمایلات زنانگی آنها را برای مرد جذاب تر و خواستنی تر می کند. زنان باید یاد بگیرند که زنانگی میل ساده و اشتیاق باطنی به زن بودن است.
.
و نکته آخر اینکه زنان باید بدانند.با اعتراف به نیاز به قدرت، حمایت و تسلط مرد نه تنها ضعیف نخواهند شد بلکه قوی و قوی تر می گردند.
.
دکتر صدیقه احمدی
.
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اوت 4, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

 
