RSS

بدن به چه مقدار پروتئین نیازمند است؟

02 اوت

protein.jpg

بدن به چه مقدار پروتئین نیازمند است؟
.
این تصور که مصرف پروتئین باعث ساختن ماهیچه می‌گردد تصوری نادرست است.
.
بدن انسان در شبانروز نیاز به میزان معینی از مواد غذایی شامل پروتئین، چربی و کربوهیدراتها و مواد معدنی و ویتامینها دارد.
هر آنچه اضافه براین میزان مصرف گردد باید از بدن دفع شود.
.
مصرف مقدار متناسب مورد نیاز پروتئین بدن خوب است ولی مصرف اضافه برآن مضر می‌باشد. درست مانند مصرف اضافه‌ی چربی یا کربوهیدارتها.
.
پروتئین در بدن برای ساختن بافتهای جدید، ترمیم سلولی و سنتز هورمونها بکار می‌رود اما برای انجام این پروسه‌ها نیاز به سایر مواد غذایی که نام بردیم نیز دارد.
همه‌ی این مواد باهم و در کنار هم برای ساخت بافتهای جدید و ترمیم سلولی بکار می روند. منظور اینکه هیچ ماده‌ی غذایی بر دیگر مواد غذایی ارجحیت نداشته همگی در کنار هم و با هم برای رفع نیازهای بدن عمل می‌کنند.
.
میزان پروتئین مورد نیاز بدن بین ۲۰ تا ۳۰ گرم می‌باشد. پروتئین اضافه بر این مقدار نه تنها صرف ساختن ماهیچه‌ها نمی‌گردد بلکه بعنوان باراضافی باید از بدن دفع گردد. پروتئین اضافه در کبد تبدیل به اوره و سایر ترکیبات مشابه گردیده سپس این ترکیبات توسط کلیه‌ها از بدن دفع می‌گردند.
.
مصرف پروتئین اضافه بر نیاز بدن به معنای ماهیچه‌ی بیشتر نبوده بلکه به معنای باری اضافی بر کبد و کلیه و سایر دستگاه‌های بدن می‌باشد.
پروتئین مصرف کنید ولی به اندازه‌ی نیاز بدن که بین ۳۰-۲- گرم در روز تعیین گردیده است. میزان پروتئین مورد نیاز بدن به اسانی توسط سبزیها بخصوص سبزیهای سبز با برگهای پهن تأمین می‌گردد.
.
اگر فکر می‌کنید به پروتئین بیشتری نیاز دارید از شاهدانه استفاده کنید. شاهدانه را در مخلوط کن می‌توانید با میوه‌هایی مانند توت فرنگی، تمشک یا آناناس مخلوط کرده میل کنید.
در ضمن همانطور که خودتان مطلع هستید بهترین راه حفظ و گسترش ماهیچه‌ها بکار بردن ماهیچه‌ها و ورزش دادن آنهاست و نه مصرف پروتئین اضافی.
.
بهترین غذا برای تولید کالری در افرادی که فعالیت بدنی فراوان دارند میوه‌ها هستند و نه پروتئین.
کربوهیدراتهای موجود در میوه به آسانی برای تولید انرژی دردسترس بدن قرار می‌گیرند در حالیکه پروتئین اضافه باعث فرسودگی ارگانهای داخل بدن و همچنین پیری زودرس می‌گردد (سوخت و ساز پروتئین و پروسه‌ی دفع آن در بدن نیازمند آب فراوان است).
.
جوانه‌ی غلات و حبوبات، سبزیهای سبز با برگهای پهن مثل اسفناج و کاهو، شاهدانه و انواع حبوبات بصورت جوانه زده و سپس چند دقیقه‌ای حرارت دیده (تنها اگر تمایل به مصرف مواد پخته دارید وگرنه بهترین روش مصرف جوانه‌ی حبوبات بصورت خام است) بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند.
نیازی به مصرف پودرهای پروتئین نیست
زیرا که برای کبد و کلیه‌ها و بدن بطور کل مضر می‌باشند.
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در اوت 2, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: