RSS

درمان پرخوری بوسیله خواب

21 ژوئیه

eating.jpg

درمان پرخوری بوسیله خواب
.
حتما دیده‌اید که بعضی افراد با یک کاسه سالاد سیر می‌شوند و نسبت به همین غذایی که خورده‌اند، احساس رضایت می‌کنند؛ در حالی که بعضی افراد باید انواع برگرها یا سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده بخورند تا همین حالت را تجربه کنند.
.
به نظر متخصصان، این مسئله بیشتر به کمبود بعضی هورمون‌ها در مغز مرتبط می‌شود.
.
یکی از مطالعات اخیری که در Cell Reports چاپ شده است، نشان می‌دهد که پایین آمدن سطح هورمونی به نام شبه‌گلوکاگون‌پیتید-1 (GLP-1) در مغز موش‌های آزمایشگاهی باعث تمایل آن‌ها به پُرخوری می‌شود، و در نتیجه این موجودات غذاهایی را ترجیح می‌دهند که چربی زیادی داشته باشد.
.
این محققان معتقدند که GLP-1 در هر دو سلول‌های مربوط به روده کوچک و مغز ترشح می‌شوند، و اگر میزان این هورمون در بدن به‌اندازه کافی باشد، سیگنال‌های سیری به‌درستی ارسال می‌شوند و کم‌تر به غذاهای پُرچرب تمایل پیدا می‌کنید.
سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را تایید کرده که هورمون GLP-1 دارد و برای درمان چافی استفاده می‌شود، اما راه اصلی برای مقابله با این وضعیت، برخورداری از خواب مطلوب 7 تا 8 ساعت است.
یکی از مطالعات اخیر American Journal of Human Biology ثابت می‌کند که نداشتن خواب کافی و مطلوب، باعث تغییر در ترشح طبیعی هورمون گرسنگی می‌شود، و در نهایت شما را گرسنه‌تر و پُرخورتر می‌کند.
.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در ژوئیه 21, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: