RSS

عادات روزانه مضر

26 مهٔ

feet

عادات روزانه مضر
.
.
انجام برخی کارها در طولانی مدت که به عادت تبدیل می شوند برای ما مضر هستند. شاید خیلی از کارها را درست انجام می دهید (مثل نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز، ورزش کردن و …)، اما تهدیدهایی وجود دارند که نتیجه عادات روزانه ی شما بوده و اگر از آنها غفلت کنید، در آینده برایتان مشکلات زیادی درست می کنند. ادامه ی مطلب را بخوانید تا درباره این عادات مضر بیشتر بدانید:
.
1- بیش از حد چهار زانو ننشینید یا پاها را روی هم نیندازید
.
طبق تحقیقی که در این زمینه انجام شده، چهارزانو نشستن یا انداختن پاها روی هم، فشار خون را افزایش می دهد. انجام این کار به طور مکرر فشار خون سیستولیک را به میزان ۷ درصد و دیاستولیک را ۲ درصد افزایش می دهد. به طور ایده آل نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه در هر ساعت چهارزانو بنشینید یا پاها را روی هم بیندازید. بعد از هر ۴۵ دقیقه نشستن، کمی راه بروید.
.
.
2- طوری بایستید که زانوها کمی خم باشند
 
وقتی ایستاده اید نباید زانوها قفل شوند، زیرا این امر باعث فشار روی مفاصل می شود. ضروری است که زانوها کمی خم باشند. شما باید از ماهیچه هایی که اطراف مفاصل هستند استفاده کنید (اگر زانوی شما قفل شود این ماهیچه ها نیستند که وزن بدن را تحمل می کنند، بلکه مفاصل مجبور به تحمل آن هستند).
.
.
3- تمام مدت روی شکم نخوابید
 
اگر فکر می کنید خوابیدن روی شکم باعث می شود که کوچک تر شود، سخت در اشتباهید! اگر به پشت نمی خوابید، پس گردن در وضعیت غیر طبیعی مانده و همین امر به جریان خون صدمه می زند.
.
.
4- کمربندهای تنگ نپوشید
 
شاید دلتان می خواهد لاغر به نظر برسید و به همین دلیل کمربندی تنگ انتخاب می کنید. این کار باعث صدمه به دستگاه گوارش و هضم غذا می شود. کمربندهای تنگ که برای مدت طولانی می پوشید،معده را تحت فشار قرار داده و روند هضم به درستی اتفاق نیافتاده و به اسیدیته منجر می شود. کمربند باید به اندازه ای تنگ باشد که فرد به راحتی نشسته، خم شود و به طور عادی نفس بکشد.
.
.
5- به محض اینکه بیدار می شوید بدنتان را کش ندهید
 
وقتی به محض بیدار شدن بدنتان را کش می دهید، دیسک کمر آسیب می بیند. پس هنگام بیدار شده از جای خود بلند شده، کمی راه بروید، مسواک کنید و بعد کمرتان را کش دهید! کشش بدن به محض بیدار شدن باعث کمردرد و گردن درد شدید می شود.
.
.
6- همیشه آدامس نجوید
 
بیشتر افراد به طور ناآگاهانه ای آدامس را در تمام روز در دهان خود نگه می دارند. اگر آدامس حاوی قند باشد که به دندان ها صدمه زده و اگر بدون قند باشد به ماهیچه های فک.
.
.
7- هر بار جای کیفتان را روی شانه و دست جابه جا کنید
 
ما نادانسته فشار زیادی روی شانه ها وارد می کنیم. انجام فعالیت های نامتقارن تکراری باعث عدم تعادل و درد می شود. اگر عادت دارید که کیف را با شانه راست حمل کنید، همین امر به الگو تبدیل شده و ماهیچه ها دچار عدم تعادل و درد می شوند. حمل کیف های سبک عملی هوشمندانه است و هنگام حمل کیف ، جای آن را دائما تغییر دهید.
.
.
8- جین های تنگ نپوشید
 
پوشیدن لباس های جین تنگ منجر به مشکلاتی برای سلامتیمان می شود. اگر در پایان روز حس می کنید که توان درآوردن لباس خود را ندارید تا چیز راحت تری بپوشید، پس وقت آن است که جین های تنگ را کنار بگذارید.
.
.
– حالت بدنتان را چک کنید
 
باور داشته باشید یا نه، حالت درست بدن نه تنها شما را لاغرتر و جوان تر نشان می دهد بلکه از ایجاد درد در کمر و شانه ها پیشگیری می کند. وقتی می ایستید، سر را مستقیم نگه داشته، شکم را تو بدهید و شانه ها را صاف کنید.
.
 
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مه 26, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: