RSS

چگونه از درد معده بکاهیم؟

07 آوریل

stomack.jpg

چگونه از درد معده بکاهیم؟
.
تا کنون معده شما مانند یک هاون برایتان کار می کرد و بی وقفه هرآنچه را از ترش و شیرین گرفته تا تند و گازدار، نوش جان می کردید خرد و هضم می کرد. آنزیم ها به وظایفشان چه هنگام خالی بودن معده و چه به وقت پر بودن آن، آشنا بودند اما به تازگی از درد معده رنج می برید و این به موضوعی کمی حاد بدل شده به ویژه آنکه غذا را بیرون از خانه میل می کنید با هزار قسم استرس!
.
بدانیم که معده مهمترین بخش سیستم هاضمه است این را که همه ما می دانیم باقی می ماند توصیه های متخصصان هضمی، به کار بستن توصیه های زیر می تواند از رنج معده تا حدود زیادی بکاهد:
.
۱- اسید معده برای کمک به هضم غذاست بنابراین هیچگاه معده خود را خالی نگه ندارید.
۲- غذای خود را در محیطی کم تنش صرف کنید و قانون بیست دقیقه را مراعات کنید.( خوردن هر وعده غذای اصلی باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد).
۳- برای پرهیز از درد نفخ و پیچش روده ها، غذا را آرام میل کنید.
۴- معده تان را به خوردن منظم غذا و میوه و آب عادت دهید.
۵- اگر می خواهید شب ها خواب راحتی داشته باشید پس از صرف شام بلافاصله به رختخواب نروید.
۶- غذاهای چرب و تند، ترشی ها، نمک و ادویه علاوه بر اینکه زمینه ساز بیماری هستند، خوردن مرتب آنها برای معده مضر است.
۷- خوردن ساندویچ ، پیتزا، چیپس و تنقلات و نوشابه های گازدار را برای همیشه فراموش کنید!
۸- کشیدن سیگار بر درد معده می افزاید اگر ترک آن برایتان دشوار است با ترک گهگاهی به خود و معده و ریه تان استراحت بدهید.
۹- حبوباتی مانند نخود ولوبیا را قبل از پختن چند ین ساعت در آب سرد تر کنید در غیر این صورت معده را به زحمت خواهید انداخت.
۱۰-خوردن آب حین صرف غذا را به تاخیر بیندازید. بهترین زمان برای خوردن آب یک ساعت قبل و یا بعد از غذا خوردن است.
۱۱- استفاده از غذاهایی که با روغن زیاد سرخ شده است را از صدر فهرست غذایی خود و خانواده تان خارج کنید.
۱۲- مصرف الیاف گیاهی، ویتامین ب کمپلکس ، نشاسته، سبزی ها و میوه ها به تقویت معده می انجامد.
۱۳- چنان چه لازم باشد در ساعات معینی غذا میل کنید.
۱۴- سالاد تازه، ماست، انواع سوپ های ساده ، سبوس جو، عدس پخته، گندم سیاه، دانه زیره، برگ نعنا زنجبیل، زعفران و سیر از دوستداران طبیعت، خانه و آشپزخانه و سفره شما هستند.
۱۵- ورزش کردن را از خاطر نبرید حتی اگر ۵ دقیقه باشد.
۱۶- عسل دوست معده است هر روز آن را میل کنید.
۱۷- بر خلاف نظر رایج، کیله برای معده بسیار مفید است.
۱۸- چنانچه از استرس روز در امان نبوده اید و فشارهای روانی شما را احاطه کرده اند حتما از حمام آب سرد استفاده کنید.
Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در آوریل 7, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: