RSS

راهکارهای طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی و دیگر بیماری ها

15 مارس

bone and muscle intro pic

راهکارهای طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرماخوردگی و دیگر بیماری ها
.
.
***مواظب خواب خود باشید
شاید وسوسه شوید و دلتان بخواهد تا ساعت سه صبح سریال محبوبتان را ببینید. اما پژوهش ها نشان می دهند که شب زنده داری می تواند سیستم ایمنی بدنتان را به هم بریزند، و احتمال ابتلای شما به ویروس را افزایش داده و خوب شدنتان را دشوارتر کند.
.
.
***بیشتر سیر بخورید
درست است که سیر بوی خوبی ندارد، اما خوردن سیر به شکل منظم می تواند تاثیرات اعجاب آوری برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.
سیر نه تنها باعث تقویت دستگاه ایمنی شما می شود، بلکه به جلوگیری از بیماری قلبی نیز کمک می کند.
.
.
***محلول لیمو، عسل، زنجبیل، زردچوبه با آب گرم بنوشید
بررسی ای که در سال 2012 انجام شد، نشان می دهد که عسل به عنوان یک آنتی اکسیدان، همچون تقویت کنندۀ طبیعی برای سیستم ایمنی عمل می کند.
زنجبیل، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی دیگر که خاصیت ضد ویروس نیز دارد، می تواند برای درمان مشکلات گوارش همچون حالت تهوع مورد استفاده قرار گیرد.
آب لیمو سرشار از ویتامین ث است که به خاطر خواص آنتی اکسیدانش اهمیت زیادی در درمان و پیشگیری از بیمارب ها دارد.
نهایتاً، پژوهش هایی که در رابطه با کورکامین انجام شده، نشان می دهد که این ماده می تواند دستگاه ایمنی را تنظیم کند. کورکامین از مواد موجود در زردچوبه است.
.
.
***یک قابلمه سوپ مرغ
این غذا به خاطر دارا بودن سبزیجات و مرغ، دارای تاثیرات ضدالتهابی ملایم است.
در تحقیقات مشخص شده که مواد تشکیل دهندۀ سوپ (نظیر مرغ، پیاز، سیب زمینی شیرین، هویج، شلغم، جعفری، کرفس، نمک و فلفل) حرکت گلبول های سفید به سمت به دستگاه تنفسی فوقانی کند می کند که این امر باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می شود.
همچنین، تحقیقات نشان می دهند که کارنوسین، که در سوپ مرغ و سینۀ مرغ یافت می شود، می تواند به پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.
.
.
***ورزش را در برنامۀ هفتگی خود بگنجانید
برای اینکه سیستم ایمنی خود را تقویت کنید، لازم نیست که فاز عشق باشگاه بردارید. پیاده روی روزانه یا چند جلسه یوگا در هفته هم به تناسب بدن شما منجر شده و هم سیستم ایمنی بدنتان را روی فرم نگاه می دارد.

ورزش می تواند باکتری موجود در شش های شما تخلیه کند، و بدین ترتیب از ابتلایتان به بیماری هایی که از طریق تنفس منتقل می شوند، جلوگیری کند.
همچنین ورزش باعث می شود تا سلول های سفید خون شما سریعتر در بدن گردش پیدا کنند و به سیستم ایمنی این امکان را بدهند تا زودتر بیماری را تشخیص دهد.
.
.
***زمان چای را قدر بدانید
چای نوشیدن در هنگام صبح یا بلافاصله پیش از به خواب رفتن، بسیار آرامش بخش است. اما فواید آن تنها به آرامش محدود نمی شود. تحقیقی در سال 2003 نشان داد که مواد شیمیایی ای به نام آلکیلامین ها که به صورت طبیعی در چای وجود دارند، می تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و به آن در مبارزه با عفونت کمک کند.
.
شاید بهترین ویژگی چای، تنوع طعم و فواید مغذی آن باشد. چای نعنا می تواند به هضم کمک کند و در مقابل چای سیاه، سبز و اولونگ حاوی آنتی اکسیدان بوده و به نظر می رسد که خواص ضد سرطان دارند.
.
.
***صبحانه ماست بخورید
پروبیوتیک های موجود در ماست، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در مبارزه با عفونت کمک کند. برپایۀ تحقیقی تازه که در نیوزیلند انجام شده، ورزشکارانی که پروبیوتیک مصرف می کردند، چهل درصد کمتر از سایرین دچر سرماخوردگی و عفونت های دستگاه گوارش می شدند. ماست همچنین سرشار از ویتامین دی است که به تقویت سیستم ایمنی می انجامد.

جدای از اینکه ماست یک خوردنی پرخاصیت است، پژوهشگران همچنین دریافته اند که خوردن ماست وانیل می تواند به شادی بیشتر شما منجر شود.
.
.

***آفتاب بگیرید
شاید دلتان بخواهد که در سرمای زمستان به جای بیرون رفتن، جلوی بخاری لم بدهید. اما قدری آفتاب گرفتن در چنین شرایطی نیز غنیمت است.
ویتامین دی یکی از شارژکننده های سیستم ایمنی بدن است و جذب قدری تشعشعات آفتاب، طبیعی ترین و بهینه ترین راه دریافت این ویتامین است.
.
البته حواستان باشد که زیاده روی نکنید. قرار گرفتن زیاد در برابر تشعشعات آفتاب می تواند منجر به آفتاب سوختگی یا سرطان شود. تنها چند دقیقه، یعنی بین 15 تا 20 دقیقه، کافی است تا دوز ویتامین دی مورد نیاز خود را دریافت کنید.
.
.
***تا می توانید بخندید
تحقیقی در سال 2007 نشان داد که خنده واقعاً بهترین دوا است. با همین کار ساده می توانید دستگاه ایمنی بدن خود را تقویت کنید.
.
خندیدن، و در کل نگرش خوشحال و مثبت، می تواند میزان استرس شما را بکاهد و به کیفیت خواب شما بیافزاید که هر دو از عواملی هستند که شدیداً با سلامتی مرتبط اند.

Advertisements
 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مارس 15, 2016 در Uncategorized

 

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

 
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: