RSS

سخت کار نکنید، هوشمندانه کار کنید

26 مارس

smart

سخت کار نکنید، هوشمندانه کار کنید

جالب است اما واقعا بعضی از افراد تنبل کارفرمایان بهتری نسبت به افراد باهوش هستند. چرا؟
چون آنها خیلی ‏زود متوجه شدند که توسط افراد باهوشی که همیشه میخواهند همه کارها را خودشان انجام دهند، محاصره ‏شده اند.
افراد تنبل می دانند چگونه کارها را به دیگران محول کرده و چگونه افراد دیگر را به انجام کاری که تمایلی ‏به آن ندارند، وادار کنند‎.

تصور این است که افراد باهوش میتوانند استعدادهایشان را به بقیه منتقل کنند، اما چون این افراد اغلب ‏میخواهند هر کاری را خودشان به تنهایی انجام دهند، مهارتهای کلیدی برای موفقیت در کسب وکارشان، خودکار ‏عمل کردن و واگذاری اکثر کارها تا جای ممکن را نمی آموزند.

به‌عنوان یک فرد باهوش، نیاز دارید از هوش و ‏استعدادتان در مسیری استفاده کنید که ضرورت وجود آنها را کاهش دهید، به طوری که هر کسی بتواند آن را ‏تکرار کند
‎.‎

افراد باهوش و با استعداد اغلب استعداد انجام کارهای غیرمعمول، پیچیده یا متفاوت را دارند.

آنها تمایلی ندارند ‏تا از اصل «ساده نگهش دار» که برای موفقیت کسب و کار مورد نیاز است، پیروی کنند.

این اصل بیان میکند که ‏اگر اکثر سیستمها ساده و به دور از پیچیدگی بمانند، عملکرد بهتری خواهند داشت؛ بنابراین سادگی باید ‏هدف اصلی طراحی سیستمها باشد و از پیچیدگیهای بیهوده اجتناب کرد‎.

اگر فکر میکنید خط مونتاژ در یک کارخانه تولیدی موفق یا شهرت جهانی مک دونالد، پیچیده است، باید بگوییم ‏که در واقع آنها مجموعهای از عملکردهای بینهایت ساده هستند.

مساله دیگر در رابطه با افراد باهوش که کسب و کاری را شروع میکنند این است که آنها اغلب چیز زیادی برای از ‏دست دادن دارند.

هرچه باهوشتر باشید، انتخابهای بیشتری برای شما وجود خواهد داشت. این به این معنی ‏است که وقتی شما کسب و کاری را شروع میکنید نسبت به کسی که پول و گزینه های شغلی کمتری دارد، ‏ریسک بیشتری را متحمل خواهید شد.

این غالبا معطوف میشود به مساله «دستبند طلایی»
متحمل شدن ‏ریسک بیشتر برای شما به این معنی است که به یک فرصت شغلی نیاز دارید که نتایج بزرگ‌تر و ارزشمندی ‏برایتان به همراه داشته باشد.
برای مثال
اگر شما 250 هزار دلار در هر سال به‌دست آورید (یا فرصتی برای به‌دست آوردن ‏آن داشته باشید)، کسب و کار شما 5 برابر موفقتر از کسبوکاری است که 50هزار دلار در سال با همان بازده ‏کسب میکند.
به علاوه، وقتی شما 250 هزار دلار در سال درآمد دارید، نسبت به زمانی که 50 هزار دلار کسب ‏میکنید، یافتن شغلی که سود سالانه شما را دو برابر کند، سختتر خواهد بود

 
بیان دیدگاه

نوشته شده توسط در مارس 26, 2015 در Uncategorized

 

بیان دیدگاه